"Este mai mult un gest simbolic. Este foarte dificil sa alimentezi mai mult de atat cu ajutorul energiei solare", a spus o sursa apropiata proiectului.
Toyota va lansa a treia generatie de Prius anul viitor.
Marii constructori de automobile fac eforturi pentru a veni cu solutii alternative la combustibilii fosili.
Cu toate acestea energia solara nu este privita ca o alternativa viabila de propulsare a masinilor. Panourile solare sunt scumpe din cauza cotatiilor ridicate ale siliconului, iar stocarea energiei este dificila, a spus sursa.
Un purtator de cuvant ai Toyota a refuzat sa comenteze informatia, spunand ca nu doreste sa discute despre planurile de productie viitoare.
Mazda a oferit optional un panou solar pe doua modele Eunos 800 si Sentia fabricate la inceputul anilor “90, pentru a ventila interiorul, in timp ce erau parcate in soare. Optiunea destul de scumpa s-a dovedit a fi nepopulara si a fost retrasa dupa cativa ani.
Kentaro Endo, un director al Ministerului Economiei, Comertului si Industriei din Japonia, specializat in energie regenerabila, a spus ca energia solara utilizata pe masini a fost de multe ori limitata.
"Chiar daca montezi panouri solare pe tot acoperisul unei case, reusesti sa generezi energie numai pentru a porni doua uscatoare de par. Este o idee interesanta, insa este foarte dificil sa furnizezi energie pentru a face o masina sa ruleze”, a precizat oficialul.
Toyota incearca sa tina pasul cu cererea pentru Prius. Rivalul Honda va lansa anul viitor un nou model hibrid low-cost , urmat de alte cateva masini propulsate pe benzina si electricitate.
Constructorii de masini au incheiat parteneriate cu producatorii de baterii, pentru a dezvolta si produce acumulatori litiu-ion pentru a stoca cat mai multa energie in vederea extinderii autonomiei vehiculelor.
Toyota are un parteneriat cu Matsushita Electric Industrial, In timp ce Nissan a format o companie mixta cu NEC Corp, iar Mitsubishi lucreaza cu GS Yuasa Corp.
Prius, primul hibrid din lume s-a vandut in Japonia in 1997 si pe alte piete in anul 2000. Vanzarile cumulate au ajuns la un milion de unitati la nivel mondial.
Toyota are ca tinta vanzarea a cel putin un milion de masini hibride pe an in prima parte a deceniului urmator.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: