Locul secund este ocupat de alt producator german, Opel sau Vauxhall, asa cum este cunoscut in Marea Britanie. Vanzarile constructorului, fondat de Adam Opel in 1863, s-au cifrat la 1.047.993 de unitati, in crestere cu 1,6% fata de aceeasi perioada a lui 2006, perioada in care cei din Russelsheim i-au secondat pe VW. In luna septembrie Opel a fost aproape de a egala vanzarile Volkswagen, reusind sa comercializeze 131.009 unitati.
Podiumul este completat de gigantul american Ford, producator ce a suflat la mustata aceasta pozitie francezilor de la Renault. In cele noua luni ale anului, 1.006.841 de europeni si-au achizitionat un autotmobil cu sigla ovalului albastru, cu 1,1 procente mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile pentru luna septembrie au fost de 128.907 unitati. Cheia succesului pentru Ford a fost lansarea sedanului Mondeo, model pe care piata europeana l-a primit cu bratele deschise.
Marele perdant al acestei perioade a fost Renault, constructorul francez parasind Top 3 si contabilizand o scadere a vanzarilor de 10.2%, fata de aceeasi perioada a aului trecut. Aceasta contraperformanta a facut ca vanzarile sa coboare sub cota de 1 milion, inregistrandu-se mai exact 917.040 unitati. Luna septembrie a confirmat trendul perioadei, vanzarile pentru constructorul, ce are ca sigla rombul argintiu, scazand cu aproape 12% pana la 95.027 de unitati.
Toyota, constructorul care se lupta pentru suprematia mondiala, nu a convins in Europa aflandu-se doar pe pozitia a opta, in acest top elaborat pe baza statisticilor ACEA. Niponii cu cele 667.380 de unitati se afla in spatele celor de la Peugeot, Fiat si Citroen. Luna septembrie nu a fost una fasta pentru singurii japonezi din Top 10, vanzarile scazand cu 8,3% pana la 73.540 de unitati.
Rivalitatea de traditie, intre constructorii germani de lux, este exprimata si de cifrele de vanzari in primele noua luni ale anului. Mercedes surclaseaza BMW si Audi la vanzarile cumulate, cu un scor de 553.078 la 514.026 respectiv 488.872, dar pierde meciul pe luna septembrie in fata bavarezilor.
In acest clasament, aferent celor noua luni ale lui 2007, producatorul roman Dacia se invecineaza doar cu producatorii de nisa. Cu cele 124.634 unitati, cei de la Mioveni au livrat mai putin decat Chevrolet, dar pot spune ca sunt mai bine cotati decat Alfa Romeo, Mini, Lancia sau Land Rover. Viitorul suna bine, insa, pentru producatorul nostru national, cresterea fata de aceeasi perioada a anului trecut fiind de 18,4%. Luna septembrie a consemnat o scadere pentru ruda provinciala a lui Renault, Dacia comercializand 10.073 autoturisme, conform estimarilor ACEA, cu 4,8% mai putin decat acum un an.
Per total, piata auto europeana se mentine la aceeasi parametrii, valoarea YTD din 2007 de 12.249.712 unitati fiind cu doar 0,8% mai mare decat cea inregistrata in acelasi interval al anului trecut.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: