La începutul celui de-al doilea trimestru al anului în curs, producția la cele două uzine producătoare de mașini din țara noastră a fost pe un trend descendent față de aceeași perioadă a anului trecut, cea mai mare scădere observându-se în cazul uzinei Ford, transmite Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Câte automobile s-au asamblat la uzinele din Mioveni și Craiova
„În luna aprilie, la uzinele de la Mioveni și Craiova au fost produse în total 44.264 de mașini, în scădere cu 12,9% față de aceeași perioadă din 2024”, arată sursa citată. Astfel se continuă trendul observat și în prima parte a acestui an.
La uzina Dacia au fost asamblate 26.572 de vehicule. Prin comparație, anul trecut pe vremea aceasta din uzină ieșeau 27.594 de unități, cam cu 1.000 peste cifra de anul acesta.
La fabrica Ford Otosan de la Craiova, scăderea a fost mult mai pronunțată, de circa 24%. Pe cifre, asta înseamnă că, în timp ce în aprilie 2025 s-au asamblat 17.692 de mașini, în aceeași perioadă a lui 2024, producția a fost de 23.220 de unități.
Care a fost producția auto în primele 4 luni din 2025
După primele patru luni din 2025, producția de mașini din România a atins un nivel de 179.987 de exemplare, cu 11,6% mai puțin decât în primele 4 luni de anul trecut. Prin comparație, doar în aprilie, vânzările de mașini noi au scăzut cu aproape un sfert.
Producția de mașini din România a atins un nou record în 2024, depășind pragul de 550.000 de unități. Inițial, analiștii sugerau că producția se va menține la un nivel similar și anul acesta, mai ales pentru că, în cazul ambelor uzine, circa 90% din producție ia calea exportului.
Anul trecut, producția de mașini din România a fost de 560.102 vehicule, în creștere cu 9,1% față de 2023. Rezultatul din 2023 a fost de asemenea un record (513.050 de unități).