Producția de mașini la principalele două uzine de asamblare din țara noastră este în scădere, arată cifrele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Astfel, în martie, producția combinată a uzinelor Ford Otosan Craiova și Dacia Mioveni a fost mai mică față de aceeași perioadă a anului trecut.
Câte mașini s-au asamblat în martie și în primul trimestru
„În martie 2025, au fost produse în România un număr de 50.463 de autoturisme, o scădere de 5,85% față de martie 2024, respectiv 53.696 de unități”, transmite organizația într-un comunicat. Această contracție a producției vine în contextul în care, în aceeași perioadă, au fost înmatriculate 9.922 de mașini noi, în creștere cu 8,37% față de martie 2024.
Dacă privim defalcat producția celor două uzine mari, observăm că fabrica Dacia Mioveni a produs 27.230 de mașini luna trecută. De asemenea, 23.233 de unități au ieșit de pe porțile uzinei Ford Otosan de la Craiova. Ca de obicei, majoritatea producției - în jur de 90% în cazul ambelor uzine - a luat calea exportului.
Pe primele trei luni din 2025, producția de automobile se situează la un nivel de 135.723 de unități:
- 75.812 de bucăți de la uzina Dacia;
- 59,911 de unități de la Ford.
Aceasta este o scădere de 11,24% față de perioada similară din 2024, respectiv 152.912 unități. Menționăm că, în aceeași perioadă, volumul autoturismelor noi înmatriculate s-a ridicat la 33.228 unități, în creștere cu 1,39% față de aceeași perioadă din 2024.
Ce capacitate de producție are uzina Dacia Mioveni
Recent, Wall-Street.ro a vizitat uzina Dacia din apropiere de Pitești. În prezent, fabrica Dacia are o capacitate zilnică de 1.357 de vehicule pe zi, adică 65 de mașini pe oră sau o mașină finalizată la fiecare 55 de secunde. Fluxul producției poate varia în funcție de cerere sau de perioada calendaristică, dar nivelul de 62 - 65 de mașini pe oră este menținut aproape tot anul.
Plecând de la cadența maximă de producție, un calcul simplu arată că uzina din Mioveni ar putea produce lunar aproape 30.000 de automobile. Asta arată că, în martie 2025, fabrica a funcționat destul de aproape de capacitatea sa maximă.
În cazul uzinei Ford, capacitatea de producție este ceva mai redusă, dar plaja de modele este mai variată. Asta după ce, în această primăvară, la Ford Otosan Craiova au intrat în producție primele trei modele 100% electrice asamblate în țara noastră. Este vorba de variantele pe baterii ale mașinilor deja făcute la noi, inclusiv noul Puma Gen-E.