BMW ar putea pierde 1 miliard de euro în 2025 din cauza lui Trump și a Bruxelles-ului

Sursǎ foto: NothingIsEverything / Shutterstock.com

BMW ar putea pierde 1 miliard de euro în 2025 din cauza lui Trump și a Bruxelles-ului

Cuprins Articol:

BMW se aşteaptă ca taxele vamale să coste compania un miliard de euro (1,09 miliarde de dolari) anul acesta, a anunţat directorul general Oliver Zipse, care a luat în calcul tarifele UE impuse vehiculelor electrice (EV) produse în China şi noile taxe vamale din Statele Unite, care afectează comerţul mondial, transmit DPA şi Reuters, conform Agerpres.

BMW, profituri în scădere față de anul trecut

Producătorul de maşini premium se aşteaptă la o marjă de profit cuprinsă între 5% - 7% în 2025 la divizia auto (faţă de 6,3% în 2024), în timp ce analiştii estimau un nivel de 7,3%. Impactul taxelor vamale impuse până în 12 martie ar urma să reducă marja de profit pe segmentul auto a grupului german cu un punct procentual.

Oliver Zipse a explicat că provizioanele de miliard de euro în câştigurile grupului sunt "conservatoare", nefiind exclusă posibilitatea unor noi taxe vamale din partea Uniunii Europene şi Statelor Unite. Dar şeful BMW a explicat că se aşteaptă ca tarifele impuse până acum, care includ taxe vamale de 25% la importurile SUA de oţel şi aluminiu şi la importurile de vehicule BMW în Statele Unite, să rămână în vigoare pe tot parcursul anului.

"Dacă situaţia se schimbă, ne vom modifica previziunile", a adăugat directorul financiar Walter Mertl. În data de 14 martie, acţiunile BMW au scăzut cu 2,3% la Bursa de la Frankfurt, investitorii fiind dezamăgiţi de rezultatele financiare.

BMW vrea să localizeze producția pentru a se feri de tarifele lui Trump

Aproximativ 56% din vehiculele pe care BMW le produce în Germania sunt exportate în afara UE, iar uzina sa din Statele Unite exportă maşini în valoare de peste 10 miliarde de dolari.

Profitul net al BMW a scăzut cu peste o treime anul trecut, la 7,68 miliarde de euro (8,32 miliarde de dolari), în linie cu estimările, pe fondul vânzărilor slabe din China şi Germania. Veniturile au scăzut cu 8,4%, la 142 miliarde de euro.

Vânzările de vehicule electrice (EV) pe plan global au crescut mai lent decât estimau producătorii auto. De asemenea, planurile firmelor din industria auto sunt afectate de ameninţările preşedintelui Donald Trump de a impune taxe vamale de 25% la toate importurile auto în SUA.

Înr-o situație similară cu cea cu care se confruntă BMW se află și rivalii de la Mercedes-Benz care, recent, anunțau că tarifele lui Trump ar urma să-i lovească serios, compania din Stuttgart vorbind despre o „notă de plată” în jurul a un miliard de euro. Asta arată că structurile de business ale celor doi constructori sunt similare, dacă se tem de pierderi la nivele similare.

În acest sens, ambele mărci vor să se mobilizeze pentru a localiza producția în funcție de piețele de desfacere. Concret, Mercedes-Benz vrea să crească procentul mașinilor fabricate în Statele Unite care sunt și vândute în America de Nord.

Personalizate pentru tine