Noua Dacia Sandero, văzută în teste. Care sunt cele mai mari schimbări

Sursǎ foto: Dacia

Noua Dacia Sandero, văzută în teste. Care sunt cele mai mari schimbări

Cuprins Articol:

Dacia se pregătește de lansarea unei noi generații a hatchback-ului Sandero, cea mai bine vândută mașină din Europa. Până atunci, însă, constructorul autohton va prezenta un facelift pentru actualul model, acesta aflându-se deja în teste pe Bătrânul Continent, scrie Auto Express.

Dacia Sandero, schimbare estetică în linie cu noile Duster și Bigster

Înainte de a lansa următoarea generație a lui Sandero, în 2027, Dacia va prelungi durata de viață a actualului model cu ajutorul unui facelift menit să modernizeze aspectul mașinii. Lansată în 2020, generația a treia a lui Sandero va fi adusă în aceeași notă estetică cu noile Duster și Bigster.

Prototipurile văzute în teste au camuflaj atât pe bot, cât și pe spate, dar se pot observa niște linii mai agresive și mai robuste, cu faruri ceva mai înguste. Practic, Sandero va prelua noua „fizionomie” a lui Jogger, MPV-ul cu (până la) șapte locuri primind la rândul său un facelift în perioada următoare.

Bara față este acum mai proeminentă, cu un profil ceva mai pătrățos și o grilă ceva mai mare în partea de jos. Farurile nu sunt la fel de subțiri ca la versiunea restilizată a lui Spring, dar direcția este similară, cu o gură de are centrală ceva mai mică decât până acum.

În timp ce în față, în mască, poate fi văzută o cameră, stopurile primesc tehnologie LED, deși design-ul părții posterioare nu pare să fi fost modificat radical. Văzut în Germania, prototipul din imagini are și alte jante, iar mai multe noutăți ar putea să se ascundă la interior.

Ce motorizări și ce tehnologie va avea Sandero

Habitaclul lui Sandero a fost ascuns de ochii curioșilor, însă ar putea beneficia de pe urma unui nou ecran de infotainment de 10 inchi, la pachet cu un instrumentar de bord digital afișat pe un ecran de 7 inchi. Pe lângă partea de tehnologie, Dacia pregătește și schimbări pe partea tehnică pentru Sandero, înainte de venirea generației noi care va avea și baterii.

În prezent, în România, Sandero este disponibil fie cu motorul TCe 90 sau versiunea sa pe GPL denumită Eco-G 100. Diferența între cele două agregate este un plus de 10 cai putere pentru motorul pe GPL, ambele având trei cilindri și 1.000 cmc (și 145 Nm).

Deși aceste propulsoare vor rămâne în ofertă, se pare că Dacia va oferi susținere hibridă în viitor pentru a scădea emisiile de CO2 și pentru a crește autonomia. Un sistem mild-hybrid ar putea fi opțiunea aleasă - la fel cum vedem și pe Bigster sau Duster - deși CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a dat de înțeles că un Sandero full-hybrid este de asemenea luat în calcul.

Astfel, Sandero ar putea să preia motorul Hybrid 140 de pe Jogger, acesta fiind primul tren de rulare FHEV folosit vreodată pe o mașină Dacia. Cum ambele mașini utilizează platforma CMF-B, nu ar fi greu ca motorul să ajungă și pe Sandero, aceeași tehnologie echipând și Renault Clio E-Tech. Este vorba despre un motor termic de 1,6 litri cu patru cilindri asistat de un sistem electric format din două motoare și o baterie de 1,2 kWh.

Evident, un Sandero hibrid ar fi mai scump, dar prețurile nu ar trebui să sară de 20.000 de euro. În prezent, cel mai ieftin Sandero costă 14.850 de euro, iar prețul nu se modifică indiferent de motorizare. În cazul lui Jogger, versiunea ne-electrificată este 19.250 euro (nivel de echipare Expression, cel mai accesibil care poate fi comandat cu motorul Hybrid 140), în timp ce cea hibridă începe de la 24.700 de euro, deci o creștere de peste 5.000 de euro.

Personalizate pentru tine