7 imagini
În octombrie 2024, Mazda a lansat modelul CX-80, fratele premium și mai mare al CX-60. Dispunând de trei rânduri de scaune, noul SUV este cel mai spațios autovehicul din gama europeană Mazda. Și pentru că am vrut să ne convingem de aceste aspecte, am dat o tură cu acest model pe meleagurile nemțești, în Augsburg, în apropiere de Munchen.
Cât costă noua Mazda CX-80
În România, Mazda CX-80 pornește de la 56.990 de euro, aceasta fiind varianta de bază a autovehiculului, Exclusive Line. La celălalt capăt al balanței de prețuri există nivelul de echipare Takumi Plus, cu un preț de 67.440 de euro.
În versiunea de bază, Mazda CX-80 oferă tapițerie stofă neagră și scaune față încălzite. De asemenea, modelul are jante din aluminiu, iar singura culoare care nu vine cu un cost adițional este Arctic White. Celelalte nuanțe din paleta Mazda costă între 750 de euro și 1.050 de euro.
Privind în segmentul său, Mazda CX-80 are destul de mulți rivali, printre care se numără Hyundai Santa Fe, Skoda Kodiaq, dar și Kia Sorento sau Peugeot 5008 PHEV. Ca și Mazda, Skoda oferă șapte locuri, dar prețul de pornire este mult mai accesibil (37.904 euro), în timp ce versiunea de top RS începe de la 52.972 euro.
În schimb, Santa Fe începe de unde se oprește Kodiaq, cu un preț de bază de 52.955 de euro (nivel de echipare Luxury), în timp ce nivelul de echipare Calligraphy, singurul care oferă și versiunea cu 7 locuri, începe de la 55.740 de euro. În cazul lui Kia Sorento, prețurile sunt cuprinse între 49.286 euro și 58.919 euro, iar Peugeot 5008 începe de la 36.000 de euro fără sistemul PHEV, în timp ce versiunile hibride pot trece de 54.000 de euro în nivelele superioare de echipare.
Prețuri Mazda CX-80 în România:
- Exclusive Line - 56.990 de euro
- Homura - 62.790 de euro
- Homura Plus - 66.440 de euro
- Takumi - 63.790 de euro
- Takumi Plus - 67.440 de euro
Modele Mazda CX-80: cum arată SUV-ul premium
Mazda a decis ca, pentru piața europeană, să ofere SUV-ul CX-80 în cinci nivele de echipare, principala diferență în comparație cu „fratele” mai mic CX-60 este că la acest model lipsește versiunea mai accesibilă Prime Line.
Clasa Takumi oferă un interior luxos cu tapițerie din piele Nappa albă, ornamente din lemn de arțar și „cusături în relief” japoneze distinctive.
Între timp, clasa Homura oferă un interior negru elegant, cu tapițerie din piele Nappa și ornamente cu finisaje în nuanța Gun Metal. Vehiculul este disponibil în două noi culori de caroserie uimitoare: Artisan Red și Melting Copper.
Interiorul oferă caracteristici polivalente de echipare și utilitate, inclusiv trei configurații pentru rândul al doilea de scaune: o banchetă pentru șapte pasageri, scaune individuale de tip „Captain” cu acces facil pentru șase pasageri și scaune individuale de tip „Captain” cu consolă centrală pentru șase pasageri.
Comparativ cu CX-60, se mândrește cu un spațiu mai mare la nivelul umerilor, al capului, al șoldurilor și al distanței de cuplare între rândurile din față și din spate.
Ca și dimensiuni, Mazda CX-80 măsoară 4.990 mm în lungime, fiind mai lungă decât CX-60 cu 240 mm. Modelul este lat de 1.890 mm (fără oglinzile laterale), având o înălțime de 1.713 mm. În funcție de nivelul de echipare, masa este cuprinsă între 2.131 și 2.240 de kilograme.
Din punct de vedere strict estetic, Mazda a încercat și a reușit, măcar parțial, să îmbine elementele bine-cunoscutului său limbaj vizual cu proporțiile unui SUV care, la acest „tonaj”, este destul de angular. Așadar, grila este de mari dimensiuni, cu farurile plasate sus, în colțurile părții frontale. Globurile optice față nu sunt atât de ascuțite ca pe alte modele Mazda, deși există acel fascicul subțire ce „străpunge” rama grilei, aceeași temă fiind continuată și de semnătura luminoasă a stopurilor, în timp ce eleronul din plafon oferă o linie mai zveltă SUV-ului cu acoperiș lung.
Cu ce motoare vine Mazda CX-80
Mazda CX-80 oferă două propulsoare avansate: e-Skyactiv PHEV și e-Skyactiv D.
e-Skyactiv PHEV combină un motor pe benzină Skyactiv-G 2.5 cu patru cilindri și injecție directă cu un motor electric de 129 kW și o baterie litiu-ion de mare capacitate de 355V, 17,8 kWh. Se remarcă printr-un consum mediu WLTP impresionant de 1,6 l/100 km și emisii de CO2 de doar 35-36 g/km, cu o autonomie de 60-61 km în regim exclusiv electric și o putere dezvoltată de 327CP.
Modelul e-Skyactiv D are un motor cu șase cilindri în linie, de 3,3 litri, cu 254 CP, îmbunătățit de sistemul Mazda Mild Hybrid de 48V (M Hybrid Boost). Acesta oferă o performanță de 0-100 km/h în 8,4 secunde și o viteză maximă de 219 km/h. Consumul mediu WLTP este de 5,7-5,8 l/100 km, cu emisii de CO2 cuprinse între 148-151 g/km.
Totodată, Mazda CX-80 dispune de o platformă AWD cu un sistem de tracțiune integrală permanentă axat pe spate, care oferă stabilitatea și tracțiunea transmisiei integrale împreună cu caracteristicile neutre de viraj ale tracțiunii spate.
Este echipat cu sisteme de suspensie față cu brațe duble și spate cu brațe multiple, asigurând confortul la rulare, poziția stabilă a vehiculului și controlul neted al caroseriei în timpul virajelor. De asemenea, vehiculul se mândrește cu o capacitate de remorcare de 2.500 kg.
Cum se comportă Mazda CX-80 în trafic
Dacă până acum v-am expus câteva aspecte tehnice, a venit și momentul în care vă povestim cum se comportă Mazda CX-80 în trafic.
Am condus modelul cu un motor diesel e-Skyactiv D de 3,3 l cu 254 CP/ 187 kW. Motorul cu șase cilindri în linie oferă un cuplu mare pe toată gama de turații pentru o distribuție lină a puterii.
O mașină puternică, impunătoare, transformă experiența condusului într-o activitate relaxantă, Mazda CX-80, mizând totodată pe un raport bun între performanță și economie de combustibil. Ceea ce reprezintă o veste bună, mai ales în contextul volatilității prețului carburanților.
Dacă ne gândim la dimensiunile sale, SUV-ul Mazda CX 80 este perfectă pentru călătorii, pentru vacanțe în familie în Grecia, că tot le place românilor această destinație. Singurul inconvenient ar fi locul de parcare, unde, în mod cert, e nevoie de un spațiu demn de automobil. Și ar mai fi de menționat încă un inconvenient. Dacă reprezentați o familie numeroasă sau dacă plecați cu prietenii și sunteți în număr de șapte, capacitatea maximă a mașinii, portbagajul nu va dispune de foarte mult spațiu, volumul fiind de 258 de litri cu rândul al treilea ridicat. Prin urmare, sfatul nostru ar fi să nu vă luați bagaje voluminoase. Cu ambele banchete pliate, volumul de depozitare în spate poate ajunge până la 1.971 de litri.

În plus, asemenea modelelor recente de Mazda, CX 80 este echipată cu sisteme de infotainment avansate, conectivitate smartphone, dar și asistență la conducere prin tehnologii de siguranță. Cu alte cuvinte, ar fi foarte dificil să produceți cu accident cu SUV-ul Mazda, deoarece mașina nu vă va lăsa să schimbați banda fără semnalizare și cu atât mai puțin dacă aceasta este ocupată de alt participant la trafic. Totodată, mașina dispune de un sistem de siguranță prin care vă poate proteja inclusiv dacă se întâmplă să adormiți la volan sau dacă aveți stări de rău. În lipsa unui control asupra volanului, CX 80 se oprește în condiții de siguranță evitând provocarea unui accident.
E o mașină care poate fi condusă de un șofer începător? Ei bine, cred că depinde și de curajul conducătorului auto în cauză. Este o mașină care nu implică dificultăți în condus, cu o rază de bracare de 11,6 metri, în marja segmentului. De asemenea, vorbim despre un model care oferă asistență din toate punctele de vedere, fiind dotată cu o mulțime de senzori care să ajute șoferul, însă este un SUV de mari dimensiuni, cu cei aproape 5 metri în lungime și aproape 2 metri în lățime dacă ignorăm oglinzile laterale.