Schaeffler închide uzine din Marea Britanie și Austria. O parte din producție va fi mutată în România

Sursǎ foto: Facebook.com / Schaeffler

Schaeffler închide uzine din Marea Britanie și Austria. O parte din producție va fi mutată în România

Cuprins Articol:

Schaeffler a anunțat că va închide două fabrici ca urmare a scăderii cererii pentru componente necesare mașinilor cu motoare tradiționale. Compania Germană trece printr-o perioadă dificilă marcată de mai multe valuri de restructurări în ultimele luni, inclusiv la centrul de producție din România. Acesta din urmă va prelua o parte din capacitatea acoperită anterior de fabricile din Marea Britanie și Austria unde se va închide lumina, se arată într-un comunicat.

Două uzine Schaeffler care aveau ca obiect de activitatea producția de rulmenți și ambreiaje vor fi închise, vina fiind pusă pe scăderea cererii de pe această piață, ca urmare a tranziției către mașini electrice. Este vorba, în primul rând, de uzina din Berndorf, Austria, unde costurile cu energia, materia primă și forța de muncă au crescut galopant, în dauna profitabilității. În Austria se produc rulmenți pentru transmisie, dar și pentru butucul roții.

Este imposibil să mai facem față creșterilor de prețuri din ultimii ani și să pasăm aceste cheltuieli la clientul final, prin creșteri suplimentare de prețuri”, a transmis Schaeffler. De asemenea, punctul de producție al componentelor pentru ambreiaje auto din Sheffield, Anglia, va fi de asemenea abandonat.

Motivul dat de grupul german este că, în Europa, tot mai mulți producători trec la transmisii automate în mașinile cu motoare termice, pe lângă trendul electrificării. De aceea, cererea pentru ambreiaje de cutie manuală este într-o scădere continuă, de unde și o producție excesivă de care Schaeffler trebuie să scape.

Câți oameni va trimite Schaeffler acasă după ce închide cele două fabrici

Închiderea celor două uzine se încadrează în planul anunțat anterior de Schaeffler Group de a înceta contractele a 4.700 de angajați din Europa. În noiembrie, când a apărut informația, Schaeffler explica faptul că profitul de bază aproape s-a înjumătăţit în trimestrul trei din 2024.

Cele mai multe concedieri au loc loc în Germania - aproximativ 2.800 de angajaţi de la zece uzine. De asemenea, circa 1.000 de oameni își vor pierde locurile de muncă pe fondul scăderii volumului de producție la fabricele Schaeffler rămase deschise. Per total, compania se așteaptă să dea afară circa 3,1% din forța sa de muncă la nivel global care totalizează 120.000 de angajați.

Fabrica Schaeffler din România va prelua din capacitatea uzinelor închise

În comunicat, germanii transmit că uzinele din Brașov și din Kysuce, Slovacia, vor prelua, parțial, din necesarul de rulmenți acoperit anterior de fabrica austriacă. De asemenea, Automotive News scrie că uzina Szombathely, Ungaria, o va „înlocui” pe cea din Sheffield, preluând producția de ambreiaje. În comunicatul oficial, Schaeffler mai spune și că producția de ambreiaje pentru vehicule grele și agrare (cum sunt tractoarele) va continua la un punct de producție din Hosur, India.

Trebuie spus, însă, că uzina din Cristian, județul Brașov, a fost deja afectată de o scădere a numărului de angajați. Pe fondul scăderii livrărilor din Germania, Schaeffler România a decis trimiterea acasă a 800 de angajați. Decizia a venit după ce, în vară, 1.000 de lucrători au fost trimiși, două luni la rând, în șomaj tehnic. Schaeffler a anunțat în octombrie pachete de beneficii pentru cei care renunță voluntar la locul de muncă.

La începutul lunii, Schaeffler România a anunțat fuziunea cu Vitescho Technologie Group, producător de componente și dezvoltator de soluții pentru automobile electrice. În urma acestei mutări, Schaeffler și-a extins prezența în țara noastră cu patru puncte de producție în Brașov, Timișoara, Iași și Sibiu, cu peste 8.500 de angajați.

Personalizate pentru tine