România continuă să devină un pol regional în producția de piese auto, dar și de automobile. Recent, premierul Marcel Ciolacu declara, în cadrul unui eveniment de profil, că economia românească ar fi pusă pe butuci de o prăbușire a industriei auto locale, ea contribuind cu circa 12-13% la PIB-ul național. În acest context, ACAROM a publicat cele mai noi cifre alre producției autohtone de vehicule care arată o creștere cu 8,6% pentru perioada ianuarie - septembrie 2024 față de primele nouă luni ale anului anterior.
La nivel european, cererea pentru mașini noi a stagnat pe parcursul verii, dar apropierea sfârșitului de an ar putea spori vânzările. În ciuda fluctuațiilor din piață, care s-au văzut mai ales pe segmentul vehiculelor cu emisii zero, industria auto de la noi din țară este pe un trend ascendent, conform cifrelor publicate de (Asociația Constructorilor de Automobile din România).
„În septembrie 2024, au fost produse în România un număr de 51.701 autoturisme, o creștere de 10,26% față de septembrie 2023, respectiv 46.888 de unități. Dintre acestea 27.551 unități au fost produse in uzina Dacia de la Mioveni și 24.150 de unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova,” se arată într-un comunicat. Anul trecut, Wall-Street.ro a vizitat platforma industrială de la Mioveni, locul unde se produc peste 1.400 de mașini zilnic, dar și motoare.
„Pe primele nouă luni din 2024, producția de automobile se situează la un nivel de 408.176 de unități, o creștere de 8,6% față de aceeași perioadă din 2023 respectiv 375.860 de bucăți. Privit defalcat, în uzina Dacia s-au făcut 228.641 de unități și 179.535 de unități în uzina Ford Otosan,” arată sursa citată. La începutul lunii, premierul Ciolacu declara că trecem printr-un „moment de descreștere” la nivel european, dar că industria auto are o importanță strategică pentru România, iar „factorii de decizie” ar trebui să ia seama cât mai repede de acest fapt, în vederea noilor norme de emisii de CO2 la nivel de flote.