Tesla trece printr-o perioadă dificilă în 2024, pe fondul scăderii vânzărilor atât în Europa, cât și în America de Nord. Constructorul american de EV-uri a atins volume record anul trecut, când compania lui Elon Musk a fost cea mai mare din sectorul mașinilor pe baterii. De asemenea, Tesla Model Y a fost cel mai vândut automobil nou la nivel mondial, reușind să învingă multe mașini de tradiție cu motoare termice. Acum, însă, interesul pentru brandul american este în scădere, conform cifrelor Jato Dynamics citate de Motor1.

Scriam recent că Dacia Sandero este, după primele șase luni ale anului, cea mai vândută mașină nouă din Europa. Hatchback-ul autohton se bucură de o creștere a popularității mai ales pe partea de flote, piața retail fiind dominată de acest model de oraș de mai bine de o jumătate de deceniu. Totuși, cea mai mare schimbare în topul european nu este progresul lui Sandero, ci regresul evident al mărcii Tesla și mai ales a crossover-ului compact Model Y.

Pe date, asta se traduce printr-o scădere a vânzărilor cu 13% year-on-year pentru perioada primului semestru. Cum și în America Tesla a vândut cu 8% mai puține mașini, marca are o cotă de piață în scădere, deși piața EV-urilor este în expansiune la nivel mondial. În 2023, Tesla comercializa 185.200 de mașini, față de doar 161.300 de bucăți anul acesta. Asta deși numărul total al înmatriculărilor BEV a crescut cu 1,7%.

Cu alte cuvinte,cota de piață a Tesla pe segmentul său a scăzut de la 19,8% în 2023, la 17,2% în prezent. Privind la rivalii săi, doar Volkswagen a scăzut mai mult în preferințele europenilor. În 2022, grupul german avea o cotă de piață pe BEV-uri de 22%, dar acum VAG se mai poate baza doar pe o „felie” de doar 18,7 procente. În contrast, Geely este pe creștere, la fel ca și Grupul BMW.

În Statele Unite, vânzările Tesla au scăzut de la 324.900 de unități în primul semestru al anului trecut, la doar 299.200 de unități anul acesta. Scăderea s-a produs în ciuda creșterii segmentului EV-urilor cu 7,6% în această perioadă Totuși, Tesla se menține în control peste Ocean, cu o cotă de piață de peste 51%. E adevărat, totodată, că producătorul american cu sediul în Texas se apropia de 60% în aceeași perioadă din 2023. Hyundai, Ford, Rivian și Kia sunt principalii rivali care au profitat de scăderea Tesla și au „ciupit” din avansul său.

De ce nu mai cumpără lumea Tesla așa cum o făcea odată

Primul motiv este și cel mai evident: gama Tesla este destul de învechită, iar rivalii aduc modele noi an de an cu care reușesc să ofere echipări superioare la un preț mai rezonabil. Investitorii Tesla așteaptă ziua când producătorul va lansa o mașină ieftină, dar aceste planuri par a fi puse pe pauză. CEO-ul Elon Musk a declarat că un model de oraș cu un preț de circa 25.000 de dolari va veni în 2025 și că va fi fabricat și la uzina germană de lângă Berlin.

Totuși, în presă s-a scris că mașina ieftină ar fi anulată în favoarea taxiurilor autonome. Acum, nu e clar ce s-a întâmplat cu Tesla de buget, dar și taxiul a fost amânat. Astfel, rămânem cu gama actuală: Model S, mașină lansată în 2012, Model Y, care are deja cinci ani vechime, respectiv Model 3 care a fost prezentat în 2017. Acesta din urmă a primit un facelift anul trecut, dar platforma are o vechime apreciabilă pentru un EV.

Un alt motiv este și că selecția de EV-uri este tot mai diversă, pe tot mai multe segmente de preț, dar și de caroserie. Această situație este valabilă în ciuda măsurilor descrise ca protecționiste de către chinezi de stăvilire a „avalanșei” de constructori chinezi pe piețele din vest.

Sursa foto: Tesla

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri