Grupul german Volkswagen AG ar putea trage obloanele la fabrica sa din Belgia, unde produce vehicule electrice Audi (EV), pentru a reduce costurile, într-un moment de cumpănă pentru cel mai mare producător auto european, transmite Bloomberg, conform Agerpres.

Volkswagen nu a închis niciodată o uzină în regiune, dar unitatea din Bruxelles necesită cheltuieli mari, iar cererea pentru SUV-urile electrice produse aici este redusă. De asemenea, Volkswagen a menţionat cheltuielile suplimentare, inclusiv de pe urma restructurării, pentru înrăutăţirea perspectivelor în 2024.

Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe ale mașinilor pe baterii, astfel încât firme ca Mercedes-Benz Group AG îşi regândesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au eliminat sau au redus subvenţiile pentru elecetrice, sporind presiunile asupra liderilor pieţei, afectaţi şi de concurenţa din China. Importanţa sindicatului Volkswagen a complicat în trecut eforturile de restructurare ale companiei.

Închiderea fabricii va fi "un pas major în direcţia potrivită. Cei mai mulţi investitori nu vedeau asta ca pe o posibilitate", a apreciat Tim Rokossa, analist la Deutsche Bank. Ultima dată când grupul VAG a închis o uzină a fost în 1988, atunci când era trasă pe linie moartă fabrica Westmoreland din statul american Pennsylvania.

Grupul german şi-a înrăutăţit marţi estimările privind randamentul investiţiilor la 7%, faţă de un nivel de 7,5% previzionat anterior. Costurile suplimentare care vor afecta rezultatele din acest an sunt estimate la un total de 2,6 miliarde de euro.

Conducerea Audi discută cu Guvernul Belgiei viitorul uzinei din Bruxelles, unde sunt produse doar modelele de lux Q8 e-tron. Închiderea e doar una din cele câteva opţiuni de restructurare, a precizat Volkswagen. Anul trecut, la uzina belgiană, care a fost deschisă la finele aniilor '40, s-au produs aproximativ 50.000 de automobile, conform Automotive News.

La fabrica Audi de lângă Bruxelles sunt aproximativ 3.000 de angajaţi care produc Q8 e-tron din 2022. Până în 2006 inclusiv, acolo se asamblau modele Volkswagen. După acel moment, uzina, cunoscută sub numele de Volkswagen Vorst, a fost transferată către Audi. Generația a cincea a Volkswagen Golf a fost ultima produsă pe liniile care, imediat după Război, au dat naștere automobilelor Studebaker.

Tot la Vorst au fost făcute și circa 1.000.000 de exemplare din legendarul Volkswagen Beetle, în perioada 1954 - 1975. Mai recent, modelul supermini Audi A1 a fost făcut lângă Bruxelles.

Sursa foto: Audi

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri