Partidul Popularilor Europeni (PPE), câștigătorul celui mai recent rând de alegeri europarlamentare, dar și cea mai mare grupare politică din Parlamentul European, își dorește să aducă modificări deciziei de a interzice complet comercializarea de mașini noi pe benzină și diesel. Astfel, dacă dorința unor membri din PPE se va concretiza, am putea vedea mașini noi cu motoare termice în showroom-uri și după 2035, dar alimentate de benzină sintetică sau, cu alte cuvinte, e-fuels, relatează Automotive News citând Reuters.

„Războiul” interzicerii mașinilor cu motoare obișnuite, care poluează cu fiecare kilometru pe care-l parcurg prin Uniunea Europeană, pare că nu s-a terminat. Deși constructorii auto au acceptat legea care prevede scoaterea de la vânzare a tuturor mașinilor alimentate cu combustibili fosili peste doar 11 ani de zile, ar putea exista și excepții. În forma sa originală, proiectul de lege dispunea discutarea posibilității unei excepții acordate pentru e-fuels, dar doar dacă acești combustibili alternativi vor fi „carbon neutral”, adică vor avea emisii 0 de CO2.

Politicienii germani, împinși de la spate de marea industrie auto a celei mai puternice economii din UE, au susținut și în trecut necesitatea de a avea mașini cu eco-benzină pe străzi după 2035. S-au discutat deja mai multe variante, dar, de fiecare dată, concluzia experților a fost aceeași: este greu de crezut că vom ajunge în punctul în care un e-fuel să fie complet „verde”.

Motivul este simplu și ține de însuși conceptul funcțional din spatele unui motor cu explozie. Practic, nu poate exista întreg procesul din camera de ardere fără ca niște noxe să se producă, iar acestea nu pot fi complet curate, chiar dacă un e-fuel modern este cam cum 70-80% mai puțin poluant decât benzina clasică. Porsche a investit deja în acest combustibil alternativ și folosește e-fuel-ul făcut de uzina pilot din Chile ajunge, în prezent, în mașinile de curse Porsche care concurează în Supercupa Porsche. De asemenea, germanii au anunțat că investesc și într-o uzină de mare capacitate în Texas.

Care sunt prioritățile Popularilor Europeni în sectorul auto

Cu 188 de locuri din cele 720 ale viitorului legsilativ european, PPE și-a reconfirmat și chiar și-a betonat poziția de lider în Parlamentul European. Din această postură, Popularii s-au strâns să discute despre cele mai importante puncte de pe agenda proprie pentru următorii cinci ani și, conform Reuters, printre ele se numără și „o revizuire a reglementărilor cu privire la reducerea emisiilor de CO2 pentru mașini și utilitare pentru a putea permite utilizarea de combustibili alternativi cu emisii zero (ZEF) după 2035”.

Cum spuneam în interiorul Parlamentului, dar și al Comisiei Europene, s-a mai discutat deja despre aceste ZEF-uri, iar Comisia ar fi deschisă să facă o excepție dacă se găsește un combustibil sintetic (sau mai mulți) care să fie cel puțin „CO2 neutral”, adică să nu producă mai mult CO2 decât se extrage în procesul de fabricație. Acel e-fuel susținut de Porsche este produs printr-un proces care include extragerea CO2-ului din atmosferă și includerea sa într-o hidroliză prin care rezultă un combustibil lichid ce poate fi folosit pe o mașină tradițională fără modificări la motor sau la alimentare.

Comisia, care ar putea fi condusă pentru un al doilea mandat de Ursula von der Leyen, o membră a PPE, ar putea să meargă înainte cu o propunere de acest tip din partea Popularilor Europeni, în contextul în care von der Leyen are nevoie de suportul propriului partid pentru a fi aleasă din nou în funcție, mai ales în contextul avansului celorlalte facțiuni, de la democrați și până la socialiști.

Acestea două din urmă nu doresc să vadă o slăbire a politicilor verzi din cadrul UE, iar PPE nu a prezentat concret modul prin care vrea să schimbe legislația existentă și nici tipurile de e-fuels care ar putea fi acceptate. Cert este că, o companie din domeniul petrolului consideră că nu va dura mult până ce eco-benzina și benzina poluantă vor atinge o paritate a prețului, dar asta abia după ce se vor mai face investiții serioase de multe miliarde de euro în segmentul de nișă al e-fuels.

Sursa foto: GEM Motoring Assist

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri