Aramco a semnat acorduri definitive pentru a achiziționa un pachet de 10% din Horse Powertrain Limited, noua companie globală de motoare și transmisii care a fost creată în urma unui parteneriat dintre Renault Group și Geely. Arabii dezvoltă deja combustibili alternativi pentru Renault, inclusiv pentru Dacia.
Prețul pe care Aramco va trebui să îl plătească la closing, sub rezerva îndeplinirii condițiilor necesare, inclusiv obținerea aprobărilor de reglementare, se va baza pe o evaluare corporativă de 7,4 miliarde euro, se arată într-un comunicat. Sunt prevăzute, de asemenea, acorduri de colaborare pentru Aramco și Valvoline privind tehnologiile, combustibilii și lubrifianții, pentru a îmbunătăți performanța Horse în domeniul motoarelor termice.
Aramco, Renault Group și Geely consideră că decarbonizarea cu succes a industriei auto va necesita combinarea mai multor tehnologii (cum ar fi motoare termice extrem de eficiente, transmisii și motoare hibride, combustibili alternativi, precum combustibilii sintetici cu emisii scăzute de carbon și hidrogenul, dar și electrificarea vehiculelor) pentru a sprijini tranziția energetică.
„Se așteaptă ca investiția Aramco să contribuie direct la dezvoltarea și implementarea globală a motoarelor termice accesibile, eficiente și cu emisii reduse de carbon,” a declarat Ahmad O. Khowaiter, Vicepreședinte Executiv pentru Tehnologie și Inovare al Aramco.
Horse a fost înființată la 31 mai 2024 de către Renault Group și Geely și are sediul la Londra, Regatul Unit. Această companie de sine stătătoare face parte din planul Renault de a împărți în două dezvoltarea de automobile. Pe de-o parte, există Horse, care va dezvolta trenuri de rulare cu motoare tradiționale și, pe de-altă parte, există compania Ampere, pentru EV-uri. Primul automobil electric dezvoltat independent de Ampere este noul Renault 5 E-Tech electric.
Printre uzinele înglobate de Horse se numără și cea de la Mioveni, care face parte din platforma Dacia. Aramco deja colaborează cu grupul francez, iar combustibilul sintetic „verde” al Aramco va fi folosit, printre altele, și de prototipul Dacia de Dakar. Modelul Sandrider, care va debuta în raliul Dakar de anul viitor, nu este însă singurul care beneficiază de acest proces de cercetare. Prototipuri Dacia au testat deja acest combustibil în cadrul unor probe de evaluare.
Sursa foto: Horse
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: