Volkswagen a prezentat un nou facelift pentru berlina compactă Jetta care, din 2025, va avea un statut aparte pe piața americană. Peste Ocean, constructorul german a abandonat aproape complet transmisia manuală, iar Jetta în varianta GLI va fi în curând ultimul model al mărcii cu trei pedale, scrie Car & Driver.

Clientul american este diferit de cel european la fel cum și Statele Unite nu pot fi comparate în prea multe privințe cu Europa. În State, camionetele sunt la putere, iar tot mai puțini șoferi știu ce să facă atunci când se urcă la volanul unei mașini cu transmisie manuală. Nu demult, New York Times relata că mai puțin de 20% din americani ar fi capabili să facă față pedalei de ambreiaj, iar Volkswagen nu poate ignora acest rend.

Anul trecut, marca germană vindea doar două modele cu cutie manuală pe piața americană: Golf și Jetta. Era vorba de versiunile sportive Golf GTI și Golf R, respectiv Jetta GLI și Jetta S/Sport. Cei de la Motor1 a investigat starea cutiilor manuale în a treia cea mai mare piață auto din lume. Astfel, știm acum câți clienți americani au cumpărat Volkswagen-uri manuale anul trecut:

  • 50% din clienții Golf GTI
  • 40% din clienții Golf R
  • 40% din clienții Jetta GLI
  • 5% din clienții Jeta S/Sport

Cu aceste cifre în față, Vokswagen a anunțat că, din 2025, nicio versiune a Volkswagen Golf nu va mai avea cutia manuală în America. De asemenea, știm deja că următoarea generație a lui Golf va fi electrică. Totuși Jetta GLI va rămâne ultimul mohican cu transmisia manuală cu șase rapoarte, căci Jetta S/Sport va trece la rândul său pe automată de anul viitor.

Care sunt noutățile pentru Volkswagen Jetta facelift

Volkswagen a prezentat noi modificări estetice pentru gama americană a lui Jetta, inclusiv modelul sportiv GLI. Acesta din urmă este special deoarece este o creație a Volkswagen America de Nord. Conform oficialilor americani, a fost vorba de o decizie locală de a păstra cutia manuală pe Jetta GLI, căci managementul din Wolfsburg nu ar fi fost împotriva trecerii unilaterale la transmisia Steptronic cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj sau la cea cu opt rapoarte, de asemenea automată.

La capitolul estetic, Jetta are acum un aspect ceva mai aerodinamic grație grilei și farurilor îngustate. O linie de LED-uri leagă globurile optice din față, iar stopurile se extind și ele pe întreaga lățime a portbagajului. Jantele versiunilor SEL și GLI sunt de 18 inchi, în timp ce versiunile inferioare ca SE primesc jante de 17 inchi.

La interior, un ecran de infotainment de 8 inchi este standard, în locul celui vechi de 6,5 inchi, iar versiunile superioare au și o zonă de încărcare wireless pentru telefonul mobil de 15W. Apple CarPlay și Android Auto devin echipare standard pe toate versiunile, la fel ca și clima automată pe două zone.

Pe partea tehnică, Jetta de America oferă doar două opțiuni. Modelele inferioare vin cu motorul de 1,5 litri cu patru cilindri în linie care trimite 158 cai putere și 150 Nm către puntea față prin transmisia automată cu opt rapoarte menționată anterior. Versiunea de top GLI, care are pe lista de opționale transmisia manuală, oferă motorul de 2,0 litri tot cu patru cilindri și care dezvoltă 228 cai putere și 350 Nm. Transmisia standard pe acest model este cea cu șapte viteze, automată cu dublu ambreiaj.

La capitolul îmbunătățiri, Jetta GLI se laudă și cu frâne mai mari, un diferențial cu alunecare limitată, amortizoare adaptive și o evacuare sport. Toate modelele vin cu sistemul de siguranță activă IQ.Drive al celor de la Volkswagen, care include camere și senzori. Prețurile pentru State nu au fost comunicate integral, dar știm deja că varianta de bază Jetta S începe de la 23.220 dolari, cu aproape 600 de dolari față de prețul lui Jetta S din acest an, dar aici vorbim de prețul manualei. Dacă e să facem o comparație directă între automate, atunci prețul pentru MY 2025 este cu 240 de dolari mai mic. Livrările vor începe în al treilea trimestru al anului.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri