Proiectul drumului expres ce leagă Piatra Neamț de Bacău, rută ce face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și va fi dezvoltat de Compania Națională a Infrastructurii Rutiere S.A, a primit Acordul de Mediu, din partea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, prin intermediul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, se arată într-un comunicat.

„Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului și a avut nevoie de Acordul ANPM, pentru că se desfășoară pe teritoriile a 15 unități administrativ-teritoriale aflate în două județe: Bacău și Neamț. Punctul de început al drumului expres se află la km 8 + 400 al autostrăzii Bacău – Pașcani și este proiectat pentru o viteză de 120 km/ oră, pe două benzi de circulație pe fiecare sens de mers”, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.

Traseul drumului expres tranzitează localitățile Săucești, Berești-Bistrița, Itești, Racova și Blăgești, din județul Bacău, precum și unitățile administrativ-teritoriale Cândești, Costișa, Rediu, Borlești, Podoleni, Zănești, Roznov, Săvinești, Dumbrava Roșie și Piatra Neamț, din județul Neamț. Acordul de mediu a venit cu aproximativ o lună întârziere față de estimările din luna aprilie a directorului C.N.A.I.R., Cristian Pistol.

Conform avizului deja dat de CNAIR, ăe traseul care va tranzita județele Bacău și Neamț vor fi construite inclusiv:

  • 6 viaducte;
  • 17 pasaje;
  • 7 poduri;
  • 2 spații de servicii;
  • 1 Centru de întreținere și coordonare;
  • ⁠5 noduri rutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Nod rutier Podoleni, Nod rutier Savinești și Nod rutier Piatra Neamț).

„Acordul de mediu semnat, azi, la sediul ANPM este nu doar o garanție a faptului că proiectul va intra în faza de construcție, cât de curând, ci și o asigurare că ariile naturale de interes comunitar, prin vecinătatea cărora va fi desfășurat acest proiect și care găzduiesc numeroase specii de faună, care se deplasează și tranzitează zona de influență a proiectului nu vor avea de suferit din cauza lucrărilor”, a afirmat Mircea Fechet, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Chiar dacă nu intersectează situri Natura 2000, noul drum expres va trece prin vecinătatea următoarelor arii de interes comunitar:

  • Piatra Șoimului – Scorțeni – Gârleni;
  • Lacurile de acumulare Buhuși – Bacău – Berești;
  • Munții Goșman;
  • Dealurile Podoleni;
  • Lunca Siretului Mijlociu;
  • Siretul Mijlociu;
  • Lacurile Vaduri și Pângărați;
  • Pădurea și Lacul Mărgineni.

Următoarea fază a proiectului este demararea procedurii de execuție a lucrărilor. Construcția este finanțată prin fonduri europene nerambursabile (Programul Transport). Drumul expres face legătura dintre A7 (secțiunea Bacău – Pașcani), DN2 și DN15.

Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri