Proiectul drumului expres ce leagă Piatra Neamț de Bacău, rută ce face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și va fi dezvoltat de Compania Națională a Infrastructurii Rutiere S.A, a primit Acordul de Mediu, din partea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, prin intermediul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, se arată într-un comunicat.
„Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului și a avut nevoie de Acordul ANPM, pentru că se desfășoară pe teritoriile a 15 unități administrativ-teritoriale aflate în două județe: Bacău și Neamț. Punctul de început al drumului expres se află la km 8 + 400 al autostrăzii Bacău – Pașcani și este proiectat pentru o viteză de 120 km/ oră, pe două benzi de circulație pe fiecare sens de mers”, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.
Traseul drumului expres tranzitează localitățile Săucești, Berești-Bistrița, Itești, Racova și Blăgești, din județul Bacău, precum și unitățile administrativ-teritoriale Cândești, Costișa, Rediu, Borlești, Podoleni, Zănești, Roznov, Săvinești, Dumbrava Roșie și Piatra Neamț, din județul Neamț. Acordul de mediu a venit cu aproximativ o lună întârziere față de estimările din luna aprilie a directorului C.N.A.I.R., Cristian Pistol.
Conform avizului deja dat de CNAIR, ăe traseul care va tranzita județele Bacău și Neamț vor fi construite inclusiv:
- 6 viaducte;
- 17 pasaje;
- 7 poduri;
- 2 spații de servicii;
- 1 Centru de întreținere și coordonare;
- 5 noduri rutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Nod rutier Podoleni, Nod rutier Savinești și Nod rutier Piatra Neamț).
„Acordul de mediu semnat, azi, la sediul ANPM este nu doar o garanție a faptului că proiectul va intra în faza de construcție, cât de curând, ci și o asigurare că ariile naturale de interes comunitar, prin vecinătatea cărora va fi desfășurat acest proiect și care găzduiesc numeroase specii de faună, care se deplasează și tranzitează zona de influență a proiectului nu vor avea de suferit din cauza lucrărilor”, a afirmat Mircea Fechet, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Chiar dacă nu intersectează situri Natura 2000, noul drum expres va trece prin vecinătatea următoarelor arii de interes comunitar:
- Piatra Șoimului – Scorțeni – Gârleni;
- Lacurile de acumulare Buhuși – Bacău – Berești;
- Munții Goșman;
- Dealurile Podoleni;
- Lunca Siretului Mijlociu;
- Siretul Mijlociu;
- Lacurile Vaduri și Pângărați;
- Pădurea și Lacul Mărgineni.
Următoarea fază a proiectului este demararea procedurii de execuție a lucrărilor. Construcția este finanțată prin fonduri europene nerambursabile (Programul Transport). Drumul expres face legătura dintre A7 (secțiunea Bacău – Pașcani), DN2 și DN15.
Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: