O întâlnire de „gradul III” a avut loc în Statele Unite, unde o Dacia 1310 produsă înainte de 1989 a dat peste o Tesla Cybertruck. Camioneta electrică, creație cu un design controversat a companiei conduse de Elon Musk, a fost lansată la finele anului trecut, dar ar putea să nu fie importată niciodată în Europa.

Cum se compară o Dacie din „Epoca de Aur” și cel mai ciudat pick-up de peste Ocean? Deși probabil că nimeni nu și-a pus vreodată această întrebare, iată că avem răspunsul - cel puțin din punct de vedere vizual.

Compania Wheels for Reels oferă mașini de închiriat pentru producții cinematografice, dar se implică și în importul și exportul de mașini (mai ales modele comuniste) în și din Statele Unite. Recent, un set de poze au fost postate pe Facebook și ne permit să apreciem dimensiunile generoase ale Cybertruck-ului pe lângă o Dacia 1310 berlină.

Pe hârtie, diferența este clară: Cybertruck măsoară 5,68 metri, este lat de 2,03 metri și înalt de 1,79 metri. De asemenea, din cauza pachetului mare de baterii, vehiculul cântărește trei tone în versiunea cu transmisie integrală. Prin comparație, bătrâna Dacie măsoară 4,34 metri în lungime, este lată de 1,63 metri și înaltă de 1,43 metri.

Care sunt performanețe modelului Tesla Cybertruck în comparație cu Dacia 1310

La lansare, Tesla s-a lăudat că Cybertruck poate învinge un Porsche 911 într-o „liniuță” de 402 metri (sfertul de milă), în timp ce tractează un alt Porsche 911. Deși această cascadorie de PR a provocat ridicarea simultană a multiple sprâncene, realitatea este puțin diferită. Trebuie spus, totuși, că Cybertruck-ul este extrem de rapid. Incomparabil de rapid nu doar pe lângă o biată Dacia cu o vechime de 35 de ani, ci față de alte camionete moderne.

Dar este și scump. La lansare, vorbeam de un preț aparent modic de 60.990 dolari pentru versiunea cu tracțiune spate și 79.990 dolari pentru cea cu tracțiune integrală, dar, în prezent, cel mai ieftin Cybertruck începe de la 81.895 dolari și poate ajunge ușor până la 101.985 dolari într-un nivel de echcipare superior. Pentru acești bani primești un tren de rulare cu două motoare electrice (de unde și tracțiunea integrală) care totalizează 834 cai putere și puțin peste 1.000 Nm.

Ca să facem o comparație, ne raportăm la prețul de circa 85.000 de lei al unei Dacia 1310 de la finele aniilor '80, care însemna aproximativ 4.500 de dolari la paritatea de atunci. Asta înseamnă aproape 11.400 de dolari în banii de astăzi, cu mult sub prețul celei mai ieftine mașini noi în State. În 2024, cel mai ieftin automobil nou pe care-l poți cumpăra în țara Unchiul Sam este Nissan Versa, care începe de la 16.390 de dolari - iar asta nu e mult dacă te gândești că o Dacie comunistă nu-ți oferea mai nimic și nu era nici fiabilă sau bine asamblată.

Cât despre performanțe, ele sunt aproape irelevante. Cu motorul de 1.300 cmc și patru cilindri, 1310 avea doar 54 de cai putere și 88 Nm, care se traduceau printr-o viteză maximă oficială de 142 km/h. Mașina avea nevoie de aproape 18 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc, iar estimările sugerează că același sfert de milă pe care Tesla Cybertruck îl bifează în nici 12,5 secunde ar fi completat în aproape 21 de secunde de către o Dacia 1310 bine unsă.

Embed from Getty Images

În fine, Cybertruck câștigă și la capitolul consum. Ca autonomie, Car & Driver a publicat o cifră de 250 de mile (402 kilometri) la ritm constant de 120 km/h. Oficial, însă, autonomia poate ajunge până la 340 de mile (547 kilometri) sau un consum de 97 MPG (miles per gallon). Prin comparație, Dacia 1310 avea un consum de circa 8,3 litri/100 kilometri sau 28,5 MPG.

Sursa foto: Cristina Ionescu / Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri