Cele mai noi modele ale brand-ului Mini deținut de BMW vor fi lovite de cea mai mare cotă de impozitare suplimentară pe care Uniunea Europeană o va aplica la mașinile electrice chinezești care ajung la porțiile blocului comunitar. Noul Mini Cooper electric, dar și noul Aceman, sunt făcute printr-un joint venture cu chinezii de la Great Wall, iar aici apare problema pentru bavarezi, conform Automotive News.

În urmă cu câteva luni, scriam că Mercedes-Benz și BMW s-ar putea număra printre mărcile occidentalte afectate cel mai serios de noile cote de taxare pe importurile de mașini electrice chinezești care urmează să fie impuse, din iulie, în Uniunea Europeană. Oficialii din comisiile de la Bruxelles au pregătit deja pragurile de taxare suplimentară, măsură venită după o investigație demarată anul trecut.

Este vorba despre o anchetă deschisă de CE ca urmare a „avalanșei” de mașini electrice fabricate în China, modele care au prins la publicul european mai ales grație prețului accesibil. Problema principală nu este, conform oficialilor europeni, că mărcile din China intră puternic în Europa, ci că o fac folosind practici comerciale incorecte. De pildă, statul chinez ar ajuta din mai multe direcții producătorii, cu subvenții și pentru clienții finali, dar și pentru companiile care fac EV-uri.

Mini Cooper în trei uși

Astfel, în urmă cu doar o săptămână, s-au anunțat potențialele praguri de taxare care ar trebui să intre în vigoare deja de la începutul lunii iulie. Acestea s-au bazat mai ales pe cooperativitatea pe care au arătat-o producătorii luați la întrebări pe parcursul anchetei. Astfel, după data de 4 iulie, BYD va trebui să facă față unei taxe vamale mai mari cu 17,4%, în timp ce Geely se va confrunta cu o taxă cu 20% mai mare. În fine, lovitura de grație a fost acordată grupurilor Great Wall Motor și SAIC, ambele sub cupola unei taxe mărite cu 38,1%.

Cum afectează noile taxe pe Mini

În urma anunțului că mașinile electrice chinezești vor fi taxate suplimentarea la intrarea în Uniunea Europeană, chinezii au declarat că vor răspunde cu aceeași monedă. Reuters scria recent că autoritățile de la Beijing investighează importurile de carne de porc din Europa și că această marfă ar putea fi taxată suplimentar, la fel ca și mașinile europene cu motoare mari - o lovitură directă aplicată mărcilor de lux Audi, Mercedes-Benz și BMW, toate care vând cele mai multe mașini în China.

În plus, constructorii locali s-au prins că numărul de informații cerute de comisarii europeni este „fără precedent”, iar Great Wall Motor nu a putut răspunde la timp tuturor cererilor. BMW și Great Wall au creat un joint venture pentru a produce noile Mini Cooper EV și Mini Aceman EV în China, dar toată această colaborare a luat ființă târziu, ceea ce a însemnat că Bruxelles-ul nu a primit la timp toate informațiile de care avea nevoie.

Mini Cooper în cinci uși

Cu alte cuvinte, cele două modele Mini vor fi mai scumpe în Europa, dar nu și alte modele BMW fabricate prin alte parteneriate cu mărci chineze. Concret, BMW cooperează cu Brilliance alături de care asamblează iX3, dar acest crossover pe baterii va fi afectat de o taxă vamală mărită cu cel mult 21% deoarece Brilliance a fost mai „prietenoasă” cu autoritățile centrale europene.

De asemenea, trebuie spus că o potențială scădere a vânzărilor pentru Mini Cooper EV și Mini Aceman EV ca urmare a taxelor vamale mari de 38,1% ar putea să nu fie de durată. Din 2026, BMW a anunțat că va fabrica ambele modele și la uzina britanică din Oxford, ceea ce ar însemna că mașinile nu vor mai fi taxate suplimentar. Evident, există în continuare discuții cu privire la impozite mai mari pe EV-urile făcute în UE și care ajung în Albion, ceea ce ar putea produce la o reacție 'tit-for-tat' de pe continent, dar aceste discuții par înghețate în prezent.

Sursa foto: Mini

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri