Producătorul american de mașini electrice Fisker a cerut demararea procedurii de faliment la doar trei luni după ce a fost anunțată întreruperea producției modelului Ocean la uzina Magna Steyr din Austria, scrie Automotive News. Compania s-a chinuit cu problemele de calitate ale modelelor sale și a înregistrat pierderi de sute de milioane de dolari.

Henrik Fisker, designer-ul și antreprenorul danez care ne-a dat BMW-ul Z8 și prima generație a Aston Martin-ului Vantage modern, pare că s-a împotmolit în aventura sa în universul start-up-urilor din automotive. Au trecut aproape 20 de ani de când Fisker lansa o mică afacere de recarosare a modelelor Mercedes-Benz SL55 AMG și BMW 645 CI contemporane, efort care nu a ajuns prea departe.

Ulterior, Fisker a colaborat cu Tesla și, până la urmă, a decis să-și producă propriile mașini electrice. Acum, compania a cerut demararea procedurii de faliment după regulamentul american, permițând reorganizarea afacerii. În ultima perioadă, Fisker a fost măcinată de problemele de fiabilitate ale crossover-ului Ocean, ceea ce nu a permis găsirea unui partener puternic dintre OEM-urile consacrate care să asigure fonduri constante.

În martie, presa scria că Fisker a avut pierderi de 762 de milioane de dolari anul trecut, iar vântul falimentului a început să bată atunci când compania nu a putut să achite un împrumut de 3,5 milioane de dolari. Acum, oficialii companiei au declarat în cadrul procedurii demarate în statul Delaware că Fisker are active evaluate undeva între 500 de milioane de dolari și 1 miliard de dolari, respectiv pasive ce ajung până la 500 de milioane de dolari.

Cum explică Fisker situația în care a ajuns

Numărul de creditori care așteaptă bani de la Fisker ar ajunge până aproape de 1.000 conform informațiilor transmise către tribunalul american. Demararea acestei proceduri nu este sinonimă cu finalul poveștii Fisker, ci reprezintă un ultim colac de salvare, căci creditorii nu mai pot să ceară bani până ce nu se realizează un plan de reorganizare.

„Ca și alte companii care activează pe piața EV-urilor, am întâmpinat diverse provocări de ordin macroeconomic și de piață care ne-au împiedicat să activăm eficient”, a declarat Fisker. „După ce am luat în calcul toate opțiunile pe care le mai avem, considerăm că o vânzare a activelor este cea mai bună cale prin care putem continua”, se arată într-un comunicat.

De asemenea, compania a declarat că este în negocieri pentru a obține niște soluții de finanțare prin care creditorul preia din active pe perioada creditării. În plus, s-au luat măsuri specifice pentru a se putea continua plata personalului, dar și pentru menținerea pe linia de plutire a unor servicii de suport clienți și asistență rutieră, dar producția de mașini nu va putea fi repornită în această etapă.

Sursa foto: Fisker

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri