18 Iunie 2024

Mașinile ieftine, la putere: Dacia speră să-și dubleze veniturile în mai puțin de 6 ani



Renault se aşteaptă ca Dacia, marca low-cost a grupului auto francez, să-şi dubleze vânzările şi profitabilitatea până în 2030, transmite Reuters. Constructorul autohton a lansat recent a treia generație a llui Bigster, dar și un facelift major pentru EV-ul Spring. Urmează, în acest an, prezentarea SUV-ului mai mare Bigster, pe lângă un alt model care este în dezvoltare. Toate aceste noutăți ar trebui să susțină creșterea.

Dacia se aşteaptă la dublarea veniturilor între 2022 şi 2030, jumătate din creştere fiind determinată de volumele de vânzări şi jumătate de "gamă şi preţ". Costurile fixe sunt aşteptate să crească uşor în aceeaşi perioadă, se arată într-un comunicat al Renault Group, citat de Agerpres.

De asemenea, Dacia se aşteaptă ca rentabilitatea capitalului angajat să-l depăşească pe cel al Renault Group şi să se dubleze între 2022 şi 2030. Modelele mărcii se numără și în prezent printre cele mai vândute pe Bătrânul continent, aflându-se adesea în vârful listei de vânzări retail (către clienți persoane fizice).

Dacia își va crește gama de mașini electrice în anii următori

În prezent, gama Dacia include un singur vehicul complet electric (EV), modelul compact Spring, care este fabricat în China şi, prin urmare, se va confrunta în Europa cu tarife vamale suplimentare de 21%. Modelul Spring este, însă, cel mai ieftin cu propulsie electrică dintre cele asamblate în China și vândute, în prezent, în Europa. În 2027, alături de Spring va apărea și Sandero electric.

"De la soluţii electrificate accesibile ICE (vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă), Dacia va avea o tranziţie lină către EV în Europa, fiind un pionier în soluţii accesibile EV", se arată în comunicat, fără detalii suplimentare. Trebuie spus, de asemenea, că Dacia investește și în dezvoltarea de combustibili alternativi pentru motoare termice.

De pildă, proiectul Dacia de la Dakar folosește combustibil „verde” dezvoltat de Aramco. Oficialii mărcii au confirmat pentru Wall-Street.ro că așa-numiții e-fuels au fost deja testați și pe modele de stradă Dacia, dar nu și pe drumurile din România. Acești combustibili sunt concepuți ca niște soluții de tip „drop-in”, adică ei nu necesită modificări pe un autovehicul care a mers anterior pe benzină.



Citeste si