Ce faci atunci când doi dintre cei mai mari producători auto din țara ta tremură la gândul că oficialitățile din cea mai mare și profitabilă piață pe care activează sunt pe cale să-i trântească de podea cu niște măsuri în oglindă cu cele pe care urmează să le ia Uniunea Europeană? Dacă te numești Germania, atunci încerci să blochezi inițiativa prin care toate electricele chinezești care ajung în spațiul comunitar vor fi „umflate” cu cel puțin 25%.

Recent, comisarii europeni au anunțat cât de mari vor fi taxele suplimentare ce vor trebui să fie achitate de producătorii chinezi de automobile care doresc să-și comercializeze modele pe piața din Uniunea Europeană. Inițial, decizia a fost amânată pentru a nu afecta desfășurarea scrutinului europarlamentar, dar acum știm momentul din care taxele crescute vor intra în vigoare: 4 iulie.

Germanii, însă, vor să se opună și își doresc să ajungă la un compromis: autoritățile de la Berlin speră fie la taxe mai mici, fie la anularea completă a acestei măsuri care, conform mai multor producători cu interese importante pe piața chineză, va face mai mult rău decât bine. Nu doar mărcile germane, care vând cel mai bine în China, ci și Stellantis s-a arătat în dezacord cu măsura care ar putea aduce după sine un val de reacții ale Beijingului.

Asta și pentru că autoritățile de la Bruxelles au declarat în mai multe rânduri că ar putea fi aplicate și taxe retroactive. Din informațiile existente, taxele suplimentare vor fi între 25% și 48% mai mari, în funcție de cât de cooperante s-au dovedit companiile vizate în ancheta deschisă de Comisia Europeană. Constructori ca BYD, Geely sau SAIC se numără printre cei care ar putea avea de suferit, fiind acuzați că au practici comerciale care distorsionează piața - care sunt susținute de statul chinez - și încalcă regulamentele WTO.

Ca răspuns, chinezii au spus că ar putea plasa taxe mai mari nu doar în domeniul auto, unde ar putea fi vizate mașinile cu motoare mari făcute în Europa, ci și în domenii ca aviația sau agricultura. Ministrul Economiei de la Berlin, Robert Habeck, a declarat, conform Bloomberg, că „avem acum o șansă să încercăm și poate să stopăm,” un posibil conflict economic ce s-ar traduce printr-un „schimb” de taxe tot mai mari. Decizia europeană vine după ce și administrația Biden a anunțat o creștere a taxelor vamale cu 100% pentru mașinile electrice făcute de mărci chinezești, în China.

Oficialul german vă călători în China pentru a discuta și cu partea chineză. Analiștii spun că mărcile auto din China vor suferi o lovitură de circa 4 miliarde de euro dacă măsura Comisiei va intra în vigoare de la începutul lui iulie. O altă reacție a chinezilor a fost decizia, abordată deja de BYD, de a construi fabrici în Europa care vor evita astfel de taxe. De asemenea, se pare că mărcile occidentalte care produc mașini în statul asiatic ar putea de asemenea să nu sufere de pe urma taxelor, dacă n-au participat în schema de ajutorare din mai multe direcții a statului comunist. Dar situația în acest caz este destul de neclară.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri