Renault ne „amenință” de mai multă vreme că va ieși la lumină cu o versiune cu adevărat sportivă a noului R5 E-Tech, unul dintre cele mai ieftine EV-uri asamblate în Europa. În purul stil francez, dezvăluirea lui Alpine A290 - pentru că orice Renault sportiv poartă brand-ul Alpine de când a dispărut divizia Renault Sport - a coincis cu weekend-ul cursei de 24 de ore de la Le Mans, eveniment în care Alpine e implicat activ, cu două mașini înscrise la categoria supremă a cursei-regină din Mondialul de Anduranță.

Anul trecut, Alpine a prezentat conceptul Beta, iar versiunea de serie a hot hatch-ului electric păstrează toate elementele importante la locul lor: aspectul agresiv, dat de lățimea crescută cu 60 de milimetri, proiectoarele din bară cu semnătura luminoasă în forma literei „X”, dar și jantele de mari dimensiuni. Evident, Alpine A290 este un Renault 5 E-Tech cu mai mult „sânge” în instalație, lungimea fiind aceeași.

Jantele sunt de 19 inchi, dar aspectul sportiv este susținut și de pragurile mai pronunțate, difuzorul din spate și eleronul de pe plafon. Conform celor de la Alpine, inginerii s-au muncit să pună la punct „o experiență de condus cu un plus de emoție” și asta se traduce printr-o setare de șasiu specială cu suspensii noi, frâne mai eficiente, dar și alte cauciucuri și modificări la trenul de rulare.

Atâtea modificări au fost făcute pe platforma lui R5 E-Tech, încât CEO-ul Alpine Philippe Krief are curaj să declare, conform Autocar, că „vrem ca [noul model] să le amintească clienților de A110 GT, deși este un produs diferit”. Cel mai puternic „pod” de legătură între A110 și A290 este reprofilarea portierelor spate, fețele exterioare ale acestora având silueta gurilor de aer laterale de pe A110 - la rândul lor un tribut de la originalul A110 1100 / 1600 din anii '60-'70.

„Acesta ar putea fi primul Alpine pentru cineva care iubește marca noastră”, a adăugat Krief care speră că mașina de oraș va atrage un public nou și, de asemenea, mai numeros. Cum era de așteptat, A290 este ușor - cel puțin pentru un EV. Acul cântarul se oprește la doar 1.479 de kilograme, cu „doar” 250 de kilograme mai mult decât un Clio hibrid, dar cu 126 de kilograme mai ușor decât un Mini Cooper SE. Prin comparație, un R5 E-Tech obișnuit cântărește cam 1.500 de kilograme, din care aproximativ o treime (520 de kilograme) este pachetul de baterii din podea.

Care sunt performanțele lui Alpine A290

Nu totul este nou pe hot hatch-ul francez. Suspensia de tip multi-link de pe R5 a fost păstrată, dar amortizoarele sunt hidraulice și, în premieră pe această platformă, putem vorbi și despre bare anti-ruliu. Frânele Brembo au discuri de 288 milimetri, iar inginerii spun că au vizat o „tranziție naturală” între sistemul de frânare brake-by-wire și tehnologia de regenerare a energiei în timpul frânării.

Bateria este cea de 52 kWh, adică cea mai mare care există pe platforma care ar putea fi folosită, într-o variantă cu mai puțin hardware, și pe viitorul Sandero electric. Prin fast-charging la un punct de încărcare cu curent continuu (DC) la 100 kW, bateria se umple de la 15% la 80% în doar 30 de minute. Autonomia oficială este de 380 de kilometri. Cu aceeași baterie, R5 E-Tech poate ajunge până la 400 de kilometri, deci rabatul pentru un plus de performanță nu este însemnat.

Modelul A290 va fi disponibil în patru nivele de echipare: GT și GT premium vin cu motorul de 178 cai putere, în timp ce GT Performance și versiunea de top GTS oferă motorul de 215 cai putere care aduce A290 în linie cu Cooper SE. Șeful Alpine a dat de înțeles că ar putea urma versiuni chiar mai potente, dar nu se știe dacă este plănuită și un A290 R, cu două motoare electrice, în spiritul lui A110 R.

Motorul electric de pe versiunile superioare este cel regăsit și pe Megane E-Tech, unul dintre EV-urile care câștigă teren pe piața europeană. În această configurație, însă, el produce mai mult cuplu: 300 Nm. Asta asigură un sprint de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde, similar cu Mini Cooper SE, respectiv cu 0,4 secunde mai rapid decât Abarth 500e.

Sunetul care se aude în habitaclu nu este o bandă sonoră înregistrată de la vreun motor termic, ci motorul electric al mașinii, dar acordat pentru a oferi zgomote mai plăcute. Există două tipuri diferite de sonorizări ale motorului din care șoferii pot alege. La interior, consola este dominată de un ecran de infotainment de 10,1 inchi, combinat cu instrumentarul de bord digital de 10,25 inchi.

Sistemul de infotainment este nou, Alpine Portal, iar pe el rulează inclusiv programul „Telemetrics” care te ajută să ajungi să împingi la maximum hatch-ul electric sportiv. Există moduri pentru telemetrie live, dar și „coaching” și „provocări”. Acestea profită la maximum de logica de gamificare tot mai prezentă în industria auto, dar într-un sens diferit: șoferului îi sunt propuse niște provocări bazate pe capacitățile dinamice ale mașinii pe care cel de la volan trebuie să le îndeplinească pentru a debloca alte încercări.

Față de R5 E-Tech, care va începe de la 25.000 de euro (dar nu încă), Alpine A290 are un preț de pornire în Marea Britanie de 42.680 euro. Livrările vor începe în prima parte a anului viitor, dar prețul va putea crește cu ușurință. CEO-ul Krief a anunțat că mașina va putea fi personalizată în multe arii prin programul Alpine Atelier. „Cred că EV-urile ne permit să ne distrăm, deoarece le putem personaliza mai mult”, a declarat acesta, citat de Autocar.

Sursa foto: Alpine

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri