Cea mai recentă ediție a indexului de mobilitate electrică realizat de LEKTRI.CO ne arată situația la zi de pe piața mașinilor electrice noi, după ce au fost culese cifrele aferente perioadei ianuarie-aprilie 2024. Astfel, în primele patru luni ale anului au fost înmatriculate 4.962 de EV-uri, iar parcul de automobile pe baterii s-a extins și el.

În trei din cele patru luni ale anului 2024 analizate în acest raport a fost constatată o creștere a numărului de înmatriculări de vehicule electrice, comparativ cu fiecare lună corespondentă din 2023. Luna martie face excepție, fiind înmatriculate 853 de automobile electrice, comparativ cu 1.137 în martie 2023. Cu toate acestea, trendul de electrificare a parcului auto din România rămâne unul ascendent.

Prima lună din an a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 60% față de ianuarie 2023, urmată de o creștere moderată în februarie 2024, cu 17% față de februarie 2023. În martie 2024 a apărut o scădere cu 25% a înmatriculărilor comparativ cu martie 2023, însă luna aprilie a anului curent a adus, din nou, o creștere de 1,7% față de aceeași lună din 2023. Astfel, în primele patru luni din 2024, au fost înmatriculate 4.962 de automobile electrice, dintre care 276 vehicule comerciale ușoare (LCV).

Dacia Spring, cel mai popular EV pe piața autohtonă. Sursă foto: Dacia

În 2023, marcam un număr total de 16.852 de mașini electrice noi înmatriculate în țară. Dacă, teoretic, s-ar păstra trendul de înmatriculare văzut în perioada ianuarie-aprilie, atunci am putea încheia anul 2024 cu un număr de aproximativ 15.000 de EV-uri noi înmatriculate - o scădere cu aproape 2.000 de unități. În primul trimestru al anului trecut fuseseră înregistrate doar 3.130 de mașini, care se traducea într-o cotă de piață de 8,6%. Per total, anul trecut vânzările de EV-uri au fost cu 35% mai mari decât în 2022.

Dacă privim la imaginea de ansamblu din primele patru luni ale acestui an, observăm că s-au înmatriculat 46.504 mașini noi, comparabil cu cifra înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut. Un calcul simplu ne arată că EV-urile au reprezentat 10,67% din totalul mașinilor noi înnmatriculate între ianuarie și aprilie 2024.

Care sunt cele mai populare mașini electrice din România în 2024

La nivel general, însă, topul nu prezintă schimbări în ceea ce privește primele trei poziții. Dacia Spring rămâne liderul achizițiilor făcute de șoferii români care au decis să folosească un vehicul electric, cu 1.490 de vehicule înmatriculate în primele patru luni ale anului, reprezentând 30% din totalul mașinilor electrice înregistrate în 2024. Pe locurile doi și trei în top se situează, în continuare, Tesla Model 3 și Tesla Model Y. Pentru prima dată, luna aprilie a adus aproape de podium un alt vehicul electric în afară de cele trei deja consacrate, anume Renault Megane E-Tech, care a avut 53 de înmatriculări, față de 59 ale Model Y.

Tesla Model 3 rămâne pe podiumul preferințelor românilor. Sursă foto: Tesla

Cel mai înmatriculat vehicul electric din categoria LCV rămâne Ford Transit, care a ajuns în luna aprilie pe locul 7 în topul înmatriculărilor de mașini electrice în România. În segmentul high-end, Audi, BMW, Mercedes-Benz și Porsche au înregistrat 517 înmatriculări în 2024, reprezentând 10% din totalul vehiculelor electrice înmatriculate în 2024, în România.

Dacia Spring rămâne, în continuare, cea mai populară mașină electrică din România, cu un total de 17.350 de înmatriculări, reprezentând circa 39% din totalul parcului auto electrificat din țară. Trebuie înțeles, însă, că EV-urile reprezintă în continuare o nișă - chiar și la o cotă de piață de 23,5% din total în luna aprilie. În fond, doar Dacia a comercializat în primele patru luni ale anului 13.549 de mașini, un număr de trei ori mai mare (și ceva) față de toate EV-urile înmatriculate de la toți producătorii în aceeași perioadă.

Tesla Model Y, al doilea cel mai popular EV. Sursă foto: Tesla

O creștere și mai rapidă a parcului auto electric este blocată și de dimensiunea rețelei de încărcare - chiar și cu ultimele fuziuni și acorduri din industrie - dar și de dimensiunea financiară a susținerii oferite de stat. Tichetul primit prin Rabla Plus pe 2024 a scăzut ls jumătate față de 2023, iar numărul EV-urilor ieftine este în continuare mic.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri