Problemele se înmulțesc pentru constructorul american de automobile electrice Tesla. În timp ce CEO-ul Elon Musk vâslește printre mai multe probleme juridice, inclusiv un proces în care ar putea fi anchetat pentru modul și momentul în care a vândut acțiuni la companie în valoare de 7,5 miliarde de dolari, compania sa se chinuie să găsească cumpărători noi pentru modelele din gamă. „Lupta” reducerilor lansată anul trecut pare că nu mai dă rezultate și, acum, zeci de mii de mașini Tesla zac nevândute - atât de multe încât le vezi din cosmos. scrie Jalopnik.

În 2024, Tesla pare că duce două lupte. Conducerea, reprezentată de multi-miliardarul Elon Musk, pare că vrea să-și asigure viitorul și să-și acopere cheltuiala enormă făcută prin achiziția fostei platforme Twitter, în timp ce restul companiei nu știe cu ce găselnițe să mai vină pentru a vinde mașini.

Musk, pe partea sa, se luptă pentru un pachet imens de compensații financiare - vreo 55 de miliarde de dolari. Investitorii se opun încă din 2020, când această primă consistentă a fost pentru prima dată propusă board-ului, dar Musk nu se lasă. Și mai recent, un acționar l-a dat în judecată pe CEO și pe motiv că ar fi vândut într-o manieră incorectă acțiuni Tesla, manipulând în același timp piața (și, dec, valoarea acțiunilor respective) prin declarațiile sale cu privire la starea vânzărilor.

În etajele inferioare ale companiei, însă, se dau alte lupte. De anul trecut, Tesla duce o „luptă” a prețurilor despre care am tot vorbit, adică reduceri succesive pentru modelele sale cele mai populare, Model Y și Model 3, menite să le păstreze în preferințele clienților. În 2023, tactica a funcționat cu brio căci Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină din Europa și din lume - o premieră absolută pentru un EV. Totuși, modelul nu mai este chiar la prima tinerețe, iar lucrurile încep acum să scârțăie.

Pe Bătrânul continent, Model Y se chinuie să rămână în top 10 după cinci luni de la începerea anului, în timp ce Dacia Sandero și Volkswagen Golf sunt pe val. În plus, investitorii nici nu mai știu ce să creadă despre viitorul model ieftin al Tesla. Poreclit de presă „Model 2”, compactul pe baterii cu un preț de 25.000 de euro va fi produs și în Europa, la Berlin, conform lui Musk. Tot acesta a promis și o dată de lansare, cândva în a doua jumătate a lui 2025.

Cu toate acestea, americanul pare mai degrabă să vrea să grăbească dezvoltarea de taxiuri autonome în dauna modelului ieftin pe care-l așteaptă investitorii și cu care Tesla s-ar putea lupta cu chinezii. În urmă cu două luni, presa titra că Musk ar fi anulat proiectul EV-ului de buget, dar acesta a contracarat declarând că „Reuters minte și nici nu e prima dată”. Nu știm, deci, care este stadiul precis al dezvoltării celei mai ieftine Tesla, dar putem presupune că un astfel de model va folosi tehnologia nouă Gigacasting care grăbește producția.

Ce se întâmplă, însă, cu mașinile Tesla produse deja?

Cum am spus, Tesla nu mai vinde fiecare mașină pe care o face, din contră. În primul trimestru al acestui an, Tesla a produs 433.371 de mașini, dar, din acestea, doar 386.810 au fost vândute. Rămâne un excedent de peste 45.500 de automobile care au rămas fără un cumpărător, iar principalul vinovat pare a fi chiar Tesla - care astfel și-a blocat și banii, fiind acum pe minus cu 2,5 miliarde de dolari FCF. Totuși, CFO-ul Vaibhav Taneja a dat asigurări că în a doua jumătate a anului situația se va inversa.

Pentru moment, însă, există zeci de mii de Tesla care stau, pur și simplu, parcate în diferite locuri din Statele Unite. Publicația Sherwood News le-a căutat folosind imagini din satelit furnizate de SkyFi și a descoperit că toate parcările din jurul Gigafactory-ului din Texas s-au umplut. De asemenea, americanii folosesc și alte spații pentru a păstra mașinile nevândute, inclusiv parcări de mall-uri dezafectate.

Cu toate acestea, nu este cazul să plângem de milă celor de la Tesla. Conform prognozelor de evoluție a vânzărilor, Tesla va rămâne cel mai mare producător de EV-uri din lume, depășind și în 2024 BYD. Cu alte cuvinte, compania lui Tesla comercializează în continuare sute de mii de EV-uri, iar cererea pentru mașini cu acest tip de tren de rulare este continuare în creștere în China și pe alte piețe, chiar dacă pare că stagnează în Europa și Statele Unite.

Sursa foto: Tesla

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri