BMW a prezentat un facelift pentru a treia generație a hatchback-ului premium Seria 1 (F40). Noul model este disponibil în România cu motoare diesel, dar și pe benzină, iar versiunea de top M135 xDrive are 333 cai putere și 400 Nm. Adevăratele noutăți sunt, însă, la exterior.

BMW rămâne fidel segmentului compact și a dezvăluit primele imagini și specificații pentru împrospătarea vizuală a lui Seria 1. Principalele modificări sunt la partea frontală, care acum este mai agresivă, mai joasă și cu faruri și grile noi.

Clasicii „rinichi” BMW sunt acum uniți, iar elementele verticale din grilă au alături și unele care sunt poziționate într-un unghi ascuțit, proporții ascuțite fiind vizibile și în spate. Blocurile optice posterioare au o formă nouă, unii găsind deja asemănări între stopuri și litera „M”, care semnifică sportivitate și performanță în portofoliul BMW.

Față de modelul lansat în 2019, lungimea exterioară a crescut cu 42 de milimetri, până la 4.361 de milimetri, iar înălţimea cu 25 de milimetri, până la 1.459 de milimetri. Lăţimea rămâne neschimbată la 1.800 de milimetri. Prin comparație, Volkswagen Golf 8 este mai scurt (4.284 milimetri), la fel ca și Audi A3 (4.313 milimetri).

BMW Seria 1, interior cu tapițerie din sticle de plastic reciclate

La interior, consola centrală este îndreptată ușor către șofer, bordul fiind dominat de un ecran de infotainment curbat, care rulează sistemul de operare BMW 9. Display-ul central are o diagonală de 10,7 inchi, iar instrumentarul de bord digital se afișează pe un ecran de 10,25 inchi. Bavarezii se laudă că scaunele sunt noi, iar cele M cu suport suplimentar sunt disponibile opțional.

Cu spătarul banchetei pliat, creşte volumul portbagajului de la 380 la până la 1.200 de litri. sau până la 1.135 litri în cazul versiunii diesel. Capacitate de remorcare este de până la 1.300 kg în funcţie de model. Într-un efort eco, BMW nu va folosi piele naturală pe Seria 1, ci este vorba de tapiţeria Econeer realizată din PET reciclat într-un design bicolor (care asigură o reducere a emisiilor de CO₂ cu 70%). De asemenea, versiunea Veganza/Alcantara vine ca parte a pachetului M Sport şi a echipării standard la BMW M135 xDrive.

Conform BMW, obiectivul este de a reduce emisiile cu 40% pe întreg ciclul de viaţă al produselor în intervalul 2019 – 2030 şi atinge pragul de „net zero” în 2050. Producţia se face la uzina BMW Group din Leipzig folosind energia eoliană generată on-site. Sistemul generează aproximativ 27 GWh pe an, echivalentul a 15% din consumul total al fabricii.

Suplimentar sunt folosite două sisteme pe gaz de cogenerare care produc 7 MW. Sistemul de cogenerare, care alimentează cu electricitate şi căldură fabrica, este cu peste 80% mai eficient comparativ cu o centrală pe gaz convenţională, care produce doar electricitate. În total, 99,4% din deşeurile generate în procesul de producţie sunt refolosite, ceea ce echivalează cu o reducere de 22,6% a deşeurilor nereciclate la numai 2,12 kg per automobil.

Care sunt performanțele lui BMW Seria 1

Lansarea pe piaţă se va face cu patru variante de propulsie, cel puțin în România. În Marea Britanie, de pildă, diesel-ul nu va fi disponibil, iar clienții din Albion vor avea de ales din doar trei versiuni. BMW a pus în aplicare o strategie similară și în cazul celui de-al doilea facelift pentru BMW Seria 3, dar berlina compactă rămâne cu motoare pe motorină în România.

Noul motor pe benzină, cu patru cilindri, de 333 cai putere este pus pe vârful de gamă BMW M135 xDrive. În plus, motoare pe benzină şi diesel, cu patru cilindri, de 170 cai putere pentru noul BMW 120, 163 cai putere pentru noul BMW 120d şi 150 cai putere la noul BMW 118d. BMW 120 şi BMW 120d vin cu tehnologie mild-hybrid 48V. Toate motoarele sunt combinate standard cu transmisia Steptronic cu 7 trepte, cu dublu ambreiaj. Practic, transmisia manuală a dispărut din ofertă, deși rămâne disponibilă în cazul rivalilor.

Modelul de top are diferenţial blocant mecanic și un șasiu M „adaptiv” cu amortizoare cu răspuns reglabil, dar și direcţie sport variabilă. Pe această versiune, jantele standard sunt de 18 inchi, dar sunt și unele de 19 inchi disponibile opțional.

Pe anumite piețe, dar nu și pe cea din România, au fost publicate și prețurile. În Marea Britanie, prețul versiunii de bază BMW 120 este cu doar 1.200 de lire sterline peste cea a versiunii standard pre-facelift, asta în timp ce Audi A3 rămâne cu 2.000 de lire sterline mai scump în statul insular. Acolo, BMW Seria 1 începe de la 29.950 lire sterline adică 35.250 euro. La noi, versiunea fără facelift începe de la 30.106 euro, iar M135 xDrive este 52.479 euro.

Motorizări disponibile pe BMW Seria 1:

  • BMW 120: motor pe benzină, cu trei cilindri, tehnologie mild-hybrid 48V, transmisie Steptronic cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu. Sistem de propulsie general: putere 125 kW/170 CP; cuplu 280 Nm*. Motor BMW TwinPower Turbo: capacitate 1.499 cmc; putere nominală 115 kW/156 CP între 4.700 şi 6.500 rpm; cuplu nominal 240 Nm între 1.500 şi 4.400 rpm. Motor electric: putere nominală 15 kW/20 CP; cuplu nominal 55 Nm. Performanţe / consum / emisii: acceleraţie (0-100 km/h): 7,8 secunde; viteză maximă: 226 km/h; consum mixt conform WLTP: 5,3-6,0 l/100 km; emisii CO₂ combinate conform WLTP: 121-135 g/km; standard emisii: Euro 6e;
  • BMW M135 xDrive: motor pe benzină, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu, BMW xDrive. Capacitate: 1.998 cmc. Putere: 221 kW/333 CP între 5.750 şi 6.500 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm între 2.000 şi 4,500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 4,9 secunde. Viteză maximă: 250 km/h. Consum mixt conform WLTP: 7,6-8,1 l/100 km. Emisii CO₂ combinate conform WLTP: 173-184 g/km. Standard emisii: Euro 6e.
  • BMW 118d: motor diesel, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu. Capacitate: 1.998 cmc. Putere: 110 kW/150 CP între 3.750 şi 4.000 rpm. Cuplu maxim: 360 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 8,3 secunde. Viteză maximă: 222 km/h. Consum mixt conform WLTP: 4,6-5,2 l/100 km. Emisii CO₂ combinate conform WLTP: 122-136 g/km. Standard emisii: Euro 6e.
  • BMW 120d: motor diesel, cu trei cilindri, tehnologie mild-hybrid 48V, transmisie Steptronic cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu. Sistem de propulsie general: putere: 120 kW/163 CP; cuplu: 400 Nm*. Motor BMW TwinPower Turbo: capacitate: 1.998 cmc; putere nominală: 110 kW/150 CP între 3.750 şi 4.000 rpm; cuplu nominal: 360 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Motor electric: putere nominală: 15 kW/20 CP; cuplu nominal: 55 Nm. Performanţe / consum / emisii: acceleraţie (0-100 km/h): 7,9 secunde; viteză maximă: 222 km/h; consum mixt conform WLTP: 4,3-4,8 l/100 km; emisii CO₂ combinate conform WLTP: 11-125 g/km; standard emisii: Euro 6e;

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri