Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în mai 2024 cu 14,68% față de mai 2023, atingând un volum de 15.643 de unități. Cifrele ACAROM arată că Dacia rămâne în avanposturi, dar lupta pentru ultima treaptă a podiumului este strânsă.

Conform cifrelor furnizate de Direcția Generală Permise Conducere și Înmatriculari (DGPCI), în primele cinci luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 61.147 unități. Privind retrospectiv, se observă o creștere mică, de doar 1,1%, față de aceeași perioadă a anului trecut. În 2023, după patru luni, volumul de mașini noi vândute era de 60.472 de bucăți.

In ceea ce priveste autoturismele second hand, înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în mai 2024 cifra de 24.607 unități, o scadere de 10,65% față de mai 2023.

Pe primele cinci luni din 2024, înmatriculările de autoturisme rulate, inregistrat în circulație pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 125.996 unități, în creștere cu 10% fața de perioada similară din 2023, respectiv 125.996 unități. Cu alte cuvinte, chiar dacă în mai interesul românilor pentru mașini la mâna a doua a cunoscut o o scădere, per total, piața autohtonă este în continuare „inundată” de mașini vechi din alte țări.

Clasamentul pe marci autoturisme noi, primele 5 luni din 2024:

  1. Dacia - 19.071 unități
  2. Toyota - 5.144 unități
  3. Skoda - 4.522 unități
  4. Renault - 4.135 unități
  5. Volkswagen - 3.600 unități
  6. Hyundai - 3.542 unități
  7. Ford - 2.783 unități
  8. Mercedes-Benz - 2.243 unități
  9. Suzuki - 2.229 unități
  10. BMW - 2.076 unități

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri