Aplicarea de taxe vamale crescute pentru importurile de automobile electrice chinezești va costa Beijingul până la 4 miliarde de euro în schimburile cu Blocul Comunitar, conform unei analize citate de Automotive News. Aceeași sursă arată, însă, că și clienții vor resimți noile taxe direct în propriul buzunar.

Mult discutata taxare suplimentară a EV-urile chinezești ar lovi puternic în veniturile realizate de China cu UE. Menită să protejeze Uniunea Europeană de produse care vin cu un avantaj comercial incorect, pricinuit de politicile de subvenționare multi-direcționată ale guvernului chinez, o decizie asupra acestei măsuri a fost recent amânată.

În timp ce comisarii europeni deliberează, luând în calcul chiar și o taxare retroactivă, mulți constructori europeni fac front comun pentru a critica măsura. În așteptarea unei decizii, care va fi publicată cel mai devreme după alegerile europarlamentare din 9 iunie, șeful Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că o taxare mai mare pentru importurile electrice din China ar fi o „capcană”. Asta deși, în acest an, aproape 25% din mașinile electrice vândute Europa vor veni din China - chiar dacă multe vor purta sigla unor producători occidentali.

Actualmente, cel mai ieftin EV făcut în China și vândut în Europa este Dacia Spring, model care va debuta în Marea Britanie în această vară. Comenzile se vor deschide începând de mâine, 4 iunie. Între timp, chinezii acuză protecționismul europeano-american, în condițiile în care administrația Biden a anunțat deja o creștere cu 100% a taxelor vamale pe importurile de mașini electrice din China.

Care este prețul pe care-l va plăti China dacă UE impune taxe mai mari

În prezent, se vorbește despre o taxă pe importuri de 20%, una care ar costa circa 4 miliarde de dolari pe chinezi, dar care ar duce și la o scădere a acestor importuri cu aproximativ 25% sau 125.000 de mașini în minus. Aceasta este estimarea Institutului din Kiel pe Economie Mondială, care mai spune că vânzările de mașini fabricate în Europa ar trebui să crească în același ritm, adică un plus de un sfert.

Studiul nu ia în calcul și alte taxe crescute pe mașinile fabricate în Europa și vândute în China, dar Beijingul a dat avertismente în această direcție. Oficialitățile din țara asiatică au amenințat cu o creștere tot cu 25% a taxelor vamale pe mașinile europene cu motoare mari, o măsură care ar lovi direct în profiturile mărcilor de lux europene ca BMW și Mercedes-Benz. Ambele vând cele mai multe mașini în China, aceasta fiind cea mai mare piață auto de pe glob (26 de milioane de mașini noi vândute anual, dublu față de Statele Unite ale Americii).

Răspunsul chinezilor este, însă, și de altă natură. BYD a anunțat că va deschide o fabrică în Europa, ceea ce ar însemna că mașinile electrice ale grupului nu vor mai fi afectate de vreo taxă suplimentară. De asemenea, modelul de buget Seal va vi vândut pe Bătrânul continent din 2025. Alți constructori, ca Leapmotor, au parafat parteneriate cu grupuri europene pentru a fabrica mașini local (Leapmotor colaborează cu Stellantis).

Sursa foto: Vladimir Tretyakov / Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri