1 Iunie 2024

Tranziție, dar pe umerii cui? Clienții din una dintre cele mai mari piețe auto din lume, rezistenți la electrificare



Un nou studiu în care au fost sondate opiniile americanilor arată că, în continuare, Statele Unite susțin mașinile cu motorizări tradiționale. Sfidând tranziția către mașini electrice, yankeii evită chiar și hibridele, relatează Reuters.

Un preț accesibil? Echipări premium? Un consum de combustibil mic sau o autonomie? Care ar putea fi argumentele care l-ar convinge pe americanul de rând să aleagă o mașină electrică sau o hibridă în dauna unui model similar echipat cu un motor termic de modă veche? Dacă este să dăm crezare unui nou studiu KPMG, America rămâne fieful tradiționaliștilor - iar asta este o problemă.

Doar o cincime din persoanele incluse în sondaj au spus că ar alege o mașină electrică în dauna uneia cu propulsie hibridă sau a uneia cu motor termic neasistat de un sistem electric. Același studiu arată un decalaj major între așteptările clienților americani și oferta din piață, atât ca autonomie, dar și pe partea de infrastructură.

Astfel, 6 din 10 americani și-ar dori ca încărcarea unei mașini electrice să dureze cel mult 20 de minute, față de circa 41% care sunt mai răbdători și ar accepta și pauze mai lungi pentru alimentare. Viteza de încărcare a mașinilor electrice variază foarte mult, deoarece depinde de o serie de factori cum ar fi puterea de încărcare a stației, arhitectura trenului de rulare, dar și tipul de curent (AC sau DC).

KPMG a mai descoperit și că majoritatea americanilor sunt reticenți când vine vorba de sistemele de conducere autonomă. Un număr mai mic de clienți ar da bani pe opționale care-i permit mașinii să ruleze singură, dar ar plăti pentru sisteme de siguranță mai dezvoltate, pentru internet la bord sau un sistem integrat de localizare a punctelor de încărcare în cazul EV-urilor.

Statele Unite sunt a doua cea mai mare piață auto din lume după volumul de modele noi comercializate anual, la 50% de piața chineză. An de an, în State se vând cam 13 milioane de mașini, dar încetinirea vânzărior de mașini electrice în anumite regiuni forțează constructorii să-și regândească strategiile pe termen mediu și lung.

Mercedes-Benz a anunțat că nu va mai investi într-o nouă platformă pentru electrice de lux, în timp ce Volkswagen s-a răzgândit asupra uzinei care ar fi trebuit să fie casa noului vârf de gamă pe baterii. Și investițiile în mașinile care se conduc singure s-au micșorat sau s-au reorganizat, Renault luând în calcul această tehnologie mai degrabă pentru transportul de persoane, în dauna celui personal.



Citeste si