31 Mai 2024

Renault deschide comenzile pentru noul R5 E-Tech Electric, dar versiunea ieftină va sosi abia în 2025



Renault a dat drumul comenzilor pentru noul R5 E-Tech Electric, hatchback ce va fi asamblat în Franța, la uzina ElectriCity din Douai. Mașina este disponibilă, pentru început, doar cu bateria mare de 52 kWh și un preț de pornire de 30.750 de euro. Pentru bateria de 40 kWh, clienții vor avea de așteptat până anul viitor, anunță compania.

Renault s-a lăudat că poate construi în Europa o mașină electrică cu un preț de pornire de doar 25.000 de euro. Acum, aflăm că vom mai avea de așteptat până să punem mâna pe cea mai ieftină variantă a lui Renault 5 E-Tech Electric, francezii oferind pentru început doar modelul cu baterie mare.

De astăzi, R5-ul „verde” este poate fi comandat în două niveluri de echipare - Techno și Iconic Cinq (de la 30.750 euro, respectiv 32.750 euro). Ambele ascund bateria de 52 kWh care oferă o autonomie de 410 de kilometri. Pentru bateria de 40 kWh (cu o autonomie de circa 300 de kilometri), cei interesați vor trebui să aștepte până în 2025 când, cel mai probabil, va deveni disponibil și sistemul V2G (vehicle-to-grid).

Renault a anunțat că, în total, R5 va fi disponibil în cinci nivele de echipare: Five, Evolution, Techno, Iconic Cinq și seria specială Roland-Garros, dar unele vor veni ulterior cu modelul cu bateria mică. Tot atunci vor fi disponibile și motoarele cu putere mai redusă (de 95 de cai putere și de 120 cai putere, care nu vor fi cuplate cu bateria mare).

Cei care nu doresc să aștepte și nu strâmbă din nas la o mașină care nu are un habitaclu cu valențe premium, Stellantis oferă deja de ceva timp micul Citroen e-C3 cu prețuri care încep de la 23.300 euro. Acest model nu este un competitor direct al lui R5, dar este fabricat în Europa și are o autonomie chiar mai mare în versiunea de bază: bateria de 44 kWh asigură 320 de kilometri cu un „plin”.

În februarie, când am asistat la lansarea lui R5 cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, am menționat că Renault pregătește trei nivele de putere pentru R5 (fără să vorbim de versiunea Alpine). Pentru moment, francezii au comunicat că ambele nivele de echipare disponibile, arondate bateriei de 52 kWh, au același motor: unitatea de 150 cai putere capabilă de accelerații de la 0 la 100 km/h în 8 secunde.

Mașina vine cu noul încărcător bidirecțional AC de 11 kW care are capacitatea de a încărca vehicle-to-load (V2L). În plus, există și conectorul DC pentru fast-charging la maximum 100 kW. Bateria se încarcă de la 15% la 80% în doar 30 de minute la putere maximă.

Ambele nivele de echipare vin cu jante de 18 inci și, la interior, găsim cameră video pentru marșarier, cruise control adaptiv și un ecran central format din dou elemente. Instrumentarul de bord este afișat pe un ecran de 10 inci, iar ecranul de infotainment are 10,1 inci și rulează sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat.

După aplicarea ecotichetului prin programul Rabla Plus 2024, Renault 5 E-tech electric cu echiparea Techno, costă 25.650 euro.



Citeste si