Cercetătorii dintr-o echipă chineză au creat primul cip de viziune complementară din lume inspirat de creierul uman, care oferă maşinilor o capacitate de percepţie vizuală similară celei umane, informează Xinhua, conform Agerpres.

Percepţia vizuală bazată pe inteligenţa artificială pune bazele unei revoluţii tehnologice transformatoare, în special în domeniul sistemelor fără pilot, cum ar fi conducerea autonomă. Cu toate acestea, obţinerea unei percepţii vizuale eficiente, precise şi rezistente în medii care sunt dinamice, variate şi impredictibile în mod inerent continuă să reprezinte o provocare formidabilă.

Cercetătorii de la Universitatea Tsinghua s-au inspirat din principiile aparatului vizual uman şi au creat o tehnologie optică ce descompune informaţiile vizuale în reprezentări vizuale fundamentale, bazate pe imagini primitive.

Prin integrarea acestor imagini primitive, tehnologia emulează caracteristicile aparatului vizual uman, stabilind două căi complementare de percepţie vizuală: orientată spre cogniţie, respectiv, orientată spre acţiune, potrivit studiului publicat joi ca articol de copertă în revista Nature.

Bazându-se pe aceste fundamente, echipa chineză a construit cipul de viziune "Tianmouc", care poate să primească informaţii vizuale de mare viteză într-un ritm de 10.000 de cadre pe secundă şi cu o precizie de 10 biţi.

Această inovaţie revoluţionară determină, de asemenea, o reducere cu 90% a lăţimii de bandă şi funcţionează cu un consum redus de energie, potrivit studiului. Utilizând cipul, cercetătorii chinezi au proiectat un software şi algoritmi de înaltă performanţă şi au validat sistemul pe o platformă montată pe un vehicul care a funcţionat în diverse medii deschise.

Sistemul a prezentat capacităţi de percepţie în timp real cu latenţă redusă şi de înaltă performanţă, evidenţiind potenţialul său imens de implementare în domeniul sistemelor inteligente fără pilot. Cipul Tianmouc deschide o nouă cale spre aplicaţii esenţiale, cum ar fi conducerea autonomă şi inteligenţa artificială integrată, a declarat Zhao Rong, unul dintre autorii corespondenţi ai studiului.

Reccent, Renault a anunțat că nu se va concentra pe dezvoltarea sistemelor de condus autonom de nivel 3 deoarece costurile sunt foarte mari, iar așteptările clienților sunt altele în acest moment. Totuși, francezii spun că șofatul autonom reprezintă o alternativă mai viabilă pentru transportul de persoane, dovedind asta printr-un program pilot cu minibusuri fără șofer. De asemenea, Tesla dezvoltă un taxi 100% autonom.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri