30 Mai 2024

Comisia Europeană amână o decizie pe taxele vamale impuse mașinilor electrice chinezești



Autoritățile europene își amână o decizie în cazul taxării suplimentare a importurilor de mașini electrice din China. Inițial, concluziile trebuiau prezentate în data de 5 iunie, dar Comisia a anunțat că va exista o amânare din cauza alegerilor europarlamentare din 9 iunie, scrie Reuters, citat de Automotive News.

Publicația germană Spiegel relatează că amânarea are ca scop distanțarea anchetei Comisiei de alegerile europarlamentare. Astfel, se pare că o formulă preliminară a taxelor vamale suplimentare pe EV-urile aduse din China va fi publicată în 10 iunie. Data la care ancheta trebuie finalizată se apropie și ea, căci Comisia a avut 13 luni la dispoziție să facă cercetări.

Conform surselor Reuters, taxele ar aduce în plus câteva miliarde de euro bugetului Uniunii Europene. În Statele Unite, administrația Biden a decis deja creșterea taxelor vamale cu 100% pe importurile de electrice din China. Anterior, producătorii europeni au făcut front comun împotriva acestei decizii.

Șefii Stellantis, BMW și Volkswagen spun că taxele mai mari nu ar reprezenta decât o „capcană” și că nu ar stăvili avântul mărcilor chinezești în Europa. Carlos Tavares, CEO Stellantis, a fost cel mai vocal pe acest subiect, în timp ce șefii Volkswagen spun că cheia pentru producătorii cu vechime de pe Bătrânul continent este o eficientizare a proceselor și o scădere a costurilor de producție.

Chiar și Dacia se pregătește de venirea mașinilor chinezești ieftine, dar asta în timp ce unele mărci din statul asiatic fac un pas în spate. Great Wall a anunțat că-și închide sediul european și de teama noilor taxe, văzute ca niște sancțiuni și drept o dovadă de protecționism de către chinezi. Și mărcile europene au de ce să se teamă: pe de-o parte, atât Volkswagen, cât și Audi sau Mercedes-Benz vând cele mai multe mașini pe piața din China.

Astfel, un răspuns cu aceeași monedă din partea Beijingului ar lovi puternic în profitabilitatea acestor companii. De asemenea, multe mărci occidentale au fabrici de EV-uri în China și nu este clar dacă aceste exporturi chinezești vor fi taxate cu noile cote ridicate atunci când vor ajunge Europa. Inițial, Bruxelles-ul a anunțat că măsurile sunt direcționate doar către producătorii chinezi, căci aceștia ar fi ajutați direct cu bani de către stat, o măsură considerată a fi incorectă pe piața liberă.



Citeste si