CEO-ul Citroen, Thierry Koskas, a declarat că o comparație între marca pe care o conduce și Dacia, brand-ul de buget din cadrul Grupului Renault, nu mai reprezintă un „subiect tabu”. Koskas consideră, de asemenea, că noul Citroen e-C3 poate rivaliza Dacia Spring, conform Automotive News.
Citroen încearcă să revină la „ingredientele” sale originale pentru a-și crește cota de piață din Europa, unde a rămas în urmă în fața rivalilor din segmentele compacte. Koskas, care a preluat frâiele mărcii în februarie anul trecut, susține că modelele Citroen trebuie să fie accesibile, dar să aibă un element diferențiator și curajos, un exemplu în acest sens fiind cvadriciclul Citroen Ami.
Citroen e-C3. Sursă foto: Citroen
Anul trecut, francezii au prezentat Citroen e-C3, cel mai ieftin EV asamblat în Europa, iar Koskas susține că, în prezent, nu se teme de comparațiile cu Dacia. „Suntem un constructor popular, iar asta înseamnă că facem mașini cu un preț redus, simple, modele pentru care există o cerere tot mai mare”, a spus șeful Citroen, brand care face parte din concernul Stellantis. „Nu avem vreo problemă să spunem că rivalizăm alte mărci de buget, așa cum e și Dacia, deci putem recunoaște că Citroen C3 rivalizează Dacia”, a subliniat acesta.
Koskas știe că modelul C3 este extrem de important pentru Citroen, aproape 50% din vânzările de mașini mici ale mărcii venind de la C3 și versiunile sale variate printre care își face loc și SUV-ul compact cu șapte locuri C3 Aircross. În perioada ianuarie-aprilie 2024, Citroen a avut o cotă de piață de 3,3% pe mașini mici (adică fără automobile comerciale) în Europa, țările EFTA și Regatul Unit. Anul trecut, același procent a reprezentat cota totală de piață a Citroen pe Bătrânul continent, inclusiv vânzările de modele comerciale care reprezintă cam 30% din toate vânzările Citroen.
Dacia Spring, mai mică, mai ieftină și, de asemenea, fabricată în afara Europei. Sursă foto: Dacia
Șeful Citroen este de părere că marca „este de 5% în Europa”, iar în primele patru luni ale acestui an, creșterea mărcii a fost peste cea înregistrată de piață. La nivel european, piața mașinilor noi a crescut cu 6,5%, iar Citroen a înregistrat un plus de vânzări de 13%, conform ACEA și analizelor Dataforce. În Europa, Citroen este a treia marcă a grupului Stellantis ca volum, cu 147.791 de unități vândute, dar diferența până la Opel/Vauxhall este de nici 5.000 de mașini.
Sursa foto: Citroen
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: