28 Mai 2024

GALERIE FOTO | Porsche aduce motorul hibrid pe celebrul 911. Mașina are peste 500 de cai putere și tehnologie „furată” din Formula 1



Porsche a prezentat, la aproape șase ani de la lansarea generației 992 a venerabilului 911, primul facelift pentru acest model. Pe lângă modificările estetice care pot fi observate doar de cei care transportă cu ei o lupă, Porsche va oferi clienților lui 911 și varianta unui tren de rulare hibrid, disponibil în primă instanță pe 911 GTS. Poziționat la mijlocul gamei 911, primul hibrid care poartă această siglă ultra-cunoscută oferă 541 cai putere și o viteză maximă de 312 km/h.

Se numește Porsche T-Hybrid și este prima motorizare hibridă pe care compania din Stuttgart a dezvoltat-o pentru 911, modelul său de căpătâi. Față de alți constructori de mașini sport și super-sport, Porsche a ales o cale diferită în drumul către electrificarea completă a gamei: primele modele hibridizate au fost de dimensiuni mari, așa cum este Panamera, iar pasul următor a fost electrificarea completă odată cu prima generație a lui Taycan.

După toate aceste experiențe și după 14 ani de când a debutat, în competiții, primul 911 cu tehnologie hibridă, un sistem electric cu două motoare ajunge și pe un 911 de stradă. Porsche a ales ca 911 GTS să fie primul care să primească acest sistem, iar el dezvoltă mai multă putere decât vechiul GTS (541 cai putere cu tot cu susținerea hibridă, față de 473 cai putere cai putere în trecut).

Motorul termic este diferit, fiind vorba de un boxer cu șase cilindri de 3,6 litri (vechiul 911 GTS folosea un boxer de 3.000 cmc twin-turbo) care dezvoltă de unul singur cu 45 kW (60 cai putere) mai mult decât agregatul pe care-l înlocuiește. Este un motor Euro 7 dezvoltat pentru performanțe optime: mixul între aer și combustibil rămâne optim (lambda = 1) pe întreaga plajă de putere. Un motor electric este poziționat în interiorul turbinei, între compresor și palele turbinei pentru a grăbi funcționarea acesteia. Astfel, presiunea din turbină crește instant, iar motorul electric acționează și pe post de generator, putând produce până la 11 kW.

Cel de-al doilea motor electric este pus în pereche cu transmisia PDK cu opt rapoarte și dublu ambreiaj. Acesta din urmă susține direct motorul termic, încă de la ralanti, oferind până la 150 Nm și 45 kW. Cele două motoare sunt legate la o baterie de dimensiunile uneia obișnuite de 12 volți pentru mașină, dar care poate înmagazina 1,9 kWh de energie și funcționează la 400V. Cuplul maxim al motorului termic este de 570 Nm, cuplul total cu tot cu asistență electrică ajungând la 610 Nm.

Performanțele aduc 911 GTS hibridizat în buza lui 911 Turbo: 0-100 km/h în 3 secunde (cu 0,4 secunde mai rapid ca până acum), respectiv o viteză de top de 312 km/h. Iar toate acestea au fost realizate fără un plus de greutate masiv: noul model, adică 911 (992.2) GTS cântărește 1.595 kilograme gol, cu doar 50 de kilograme peste versiunea inițială.

La exterior, design-ul a fost schimbat minimal pe versiunea de bază 911 Carrera (care are și ea mai multă putere ca înainte, adică 394 cai putere față de 385 cai putere în trecut). Trebuie spus că pe acest model nu avem încă sistemul hibrid, deci toți caii vin de la motorul bi-turbo de 3,0 litri boxer. El oferă în continuare 450 Nm, îndeajuns pentru 0-100 km/h în 4,1 secunde (sau 3,9 secunde cu pachetul Sport Chrono) și o viteză de top de 294 km/h.

Versiunea hibridă, însă, are o bară față cu guri de aer restilizate. Cele două deschideri au acum câte cinci elemente verticale active, care se deschid sau se închid pentru a crește eficiența la înaintare a mașinii. Închiderea elementelor din bot lucrează în paralel cu splitter-ul activ și cu elementele de podea din față care, de asemenea, sunt mobile pentru a scădea rezistența la înaintare și deci, pentru a-ți oferi un consum mai bun. Jantele standard sunt de 21 de inci, dar există și unele cu spițe din carbon care, la rândul lor, te ajută să treci mai ușor prin aer. Farurile cu tehnologie HD matrix sunt opționale.

De asemenea opțional este și, la interior, instrumentarul de bord 100% digital cu un ecran de 12,6 inci. Aceasta este, la fel ca și jantele cu elemente de carbon, o premieră pe 911. O altă noutate absolută este apariția unui buton pentru pornirea motorului, în lipsa locului obișnuit pentru cheia de contact.

Prețul de listă pentru 911 GTS Coupe este de 166.895 în Statele Unite sau 132.600 lire sterline în Marea Britanie. Modelul de bază 911 Carrera costă aproape 100.000 de lire sterline în Regat, respectiv puțin peste 122.000 de dolari peste Ocean. Prețurile pentru România nu au fost comunicate la această dată. Trebuie menționat că sistemul hibrid este disponibil și pe 911 GTS Convertible, dar și pe 911 GTS Targa.



Citeste si