Italienii și legile lor de protejare a imaginii și brand-ului de țară lovesc din nou. De această dată, victimă este Fiat, marcă a grupului Stellantis pe care guvernul Giorgiei Meloni îl curtează de luni bune. Cu toate acestea, câteva zeci de exemplare din microcar-ul electric Fiat Topollino sunt blocate la frontieră din cauza... steagurilor italiene de pe caroserie.

Echivalentul peninsular al Gărzii Financiare a blocat intrarea în țară a unui transport a noului Fiat Topolino, model înrudit cu Citroen Ami. Conform autorităților, mașinile purtau steagul Italiei pe ele, asta deși sunt asamblate în Maroc. Se pare că acest detaliu reprezintă o nouă încălcare de către Stellantis a legii „Made In Italy” care i-a afectat și pe cei de la Alfa Romeo.

În aprilie, la doar câteva zile după ce a lansat primul său EV, crossoverul Milano, Alfa Romeo a decis să schimbe numele mașinii în Junior. La acel moment, CEO-ul mărcii italiene, Jean-Philippe Imparato, a spus că „știm că nu suntem obligați să o facem”, dar decizia a fost luată pentru a păstra o relație bună cu autoritățile.

Cel mai nou episod al „ciocnirilor” dintre guvernul italian și grupul Stellantis a fost confirmat printr-un comunicat de presă, conform Automotive News. Recent, sediul central al Stellantis din Torino a fost pichetat de angajați nemulțumiți de intențiile grupului de a da afară mai mulți angajați din Italia în vederea mutării producției în țări cu o forță de muncă mai ieftină.

La începutul anului, s-a anunțat că 2.250 de lucrători de la uzina Mirafiori vor fi trimiși în șomaj tehnic pe o perioadă determinată de câteva săptămâni ca urmare a scăderii cererii pentru modelele asamblate acolo. De asaemenea, Stellantis a decis să trimită definitiv acasă 1.500 de oameni care lucrau la uzina din Torino, motiv în plus pentru sindicate să protesteze.

În paralel, guvernul Meloni își dorește ca Stellantis să dea înapoi în planurile sale. Dacă în prezent, grupul produce cam 750.000 de mașini anual la uzinele din Italia, oficialii și-ar dori ca această cifră să ajungă la 1 milion de unități. Negocieri în acest sens se țin încă de anul trecut, iar răspunsul CEO-ului Carlos Tavares a fost tranșant: ar fi nevoie de o susținere suplimentară din partea statului pentru o creștere a producției.

Sursa foto: Fiat

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri