Un nou studiu al ONG-ului Transport & Environment arată că bateriile pentru mașini electrice produse în Europa ar fi mult mai „curate” decât cele aduse din China, iar poluarea din faza de producție ar putea scădea cu până la 60% dacă se utilizează electricitate verde.

În timp ce marii producători europeni de mașini care au virat deja către o electrificare completă a gamei de modele se văd strânși cu ușa de scăderea cererii pentru EV-uri, piața chineză este în continuă creștere. În ciuda unor planuri ambițioase ce anunțau investiții totale, la nivelul segmentului, de peste 1,2 trilioane de dolari, se văd deja semnele unei abordări mai ponderate.

Volkswagen a anunțat deja că nu va mai construi o nouă uzină dedicată electricelor care urma să coste 2,2 miliarde de euro, iar Ford nu va mai investi într-o fabrică ce trebuia să scoată pe bandă rulantă baterii. Dar, conform ONG-ului Transport & Environment, o uzină ca cea care trebuia să se facă în Turcia este necesară dacă Europa vrea să scape de dependența de China când vine vorba de baterii și semiconductori.

Grafic cu creducerea emisiilor poluante prin localizarea în Europa a producției de baterii. Sursă: captură de ecran, studiu T&E

Un nou studiu a prezentat un beneficiu care nu a fost pus în lumină până acum: pe lângă reducerea de costuri, folosirea bateriilor făcute în Europa îi va ajuta pe producători să reducă și din emisiile poluante. Așa cum bine știm, cel mai poluant element de pe o mașină electrică - dacă luăm în calcul emisiile de CO2 din faza de extragere, producție și asamblare - este bateria. Dar aceste emisii se pot reduce prin capacități generoase de furnizare locale.

Astfel, datele strânse de T&E arată o reducere potențială a emisiilor de CO2 cu 37% dacă producătorii adoptă bateriile europene în dauna importurilor chinezești. Această reducere a amprentei de carbon ar putea crește până la 62% dacă în procesul de fabricație al bateriilor se folosește energia din surse regenerabile. Unul dintre directorii ONG-ului a descris bateriile și materiile prime din interiorul acestora ca „noul petrol”, spunând că furnizorii locali de baterii trebuie recompensați și susținuți să-și scaleze producția într-o manieră sustenabilă.

Conform ultimelor cifre, la nivel european 47% dintre locațiile planificate pentru fabricarea de baterii au fost deja securizate, adică sunt șanse mici ca aceste investiții să fie anulate în viitor. Este vorba de planurile de investiții pe perioada 2025-2030 ale marilor nume din domeniu, inclusiv Renault care are în plan un program amplu de reciclare a materiilor prime din baterii.

Sursa foto: Roman Zaiets / Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri