12 Ianuarie 2024

Un nou semnal negativ pentru mașinile electrice: Hertz Global își vinde zeci de mii de electrice din portofoliu și optează pentru mașini pe benzină



Compania de închirieri auto Hertz Global își vinde în jur de 20.000 de mașini electrice din flotă, inclusiv modele Tesla, după doi ani de la încheierea unui acord cu compania lui Elon Musk, prin care a început să-i ofere electricele la închiriat. Acesta este încă un semnal că cererea pentru mașini electrice s-a temperat.

În schimb, compania de închirieri auto Hertz va opta pentru mașini pe benzină. Businessul a pus vânzarea electricelor din portofoliu pe seama cheltuielilor mari pe care le avea cu acestea în urma diverselor incidente în care erau implicate. Planul inițiat era de a transforma 25% din flota sa într-una electrică până la final de 2024, scrie Reuters.com.

Compania se așteaptă la costuri de aproximativ 245 de milioane de dolari legate de cheltuielile cu amortizarea vânzării de vehicule electrice în trimestrul patru al anului 2023. Acțiunile Tesla au scăzut cu 3% după anunțul companiei.

Această decizie de a vinde o parte dintre mașinile sale electrice subliniază încă o dată provocările cu care se confruntă piața mașinilor electrice, a cărei creștere a încetinit, împingând producători precum General Motors și Ford să reducă planurile de producție.

Provocările privind costurile de reparare a mașinilor electrice implicate în incidente e un subiect intens dezbătut în ultima perioadă. Mașini Tesla implicate în accidente ușoare care, altminteri, ar putea să fie reparate fără prea multe bătăi de cap sunt declarate ca fiind daună totală de către tot mai multe firme de asigurări deoarece costurile reparațiilor este prohibitiv, chiar și în cazul operațiunilor minore. Astfel, sute de Tesla ușor avariate ajung la fier vechi, scrie Reuters.

În teorie, mașinile electrice ar trebui să fie mai ușor de servisat decât un model similar cu motor cu combustie internă deoarece EV-urile au mai puține componente. Electricele nu au, de pildă, transmisii sau alte elemente esențiale în construcția unei mașini cu explozie. În realitate, însă, mulți asiguratori nici nu vor să repare Tesla din cauza costurilor asociate care sunt destul de ridicate.



Citeste si