24 Octombrie 2023

Studiu: O reclamă auto are mai mult succes dacă prezintă interiorul, nu exteriorul mașinii



Platforma media Teads a prezentat rezultate unei cercetări derulate în colaborare cu Ipsos, care a urmărit identificarea elementelor-cheie creative care determină succesul unei campanii digitale în industria auto. Folosindu-se de AI și de tehnicile avansate de modelare statistică, Teads a descoperit că printre elementele cele mai atractive într-o reclamă auto sunt cadrele cu interiorul, povestea umană din jurul unei mașini, dar și mesajele clare și concise.

Teads a selectat o colecție de 500 de reclame video, create din 2019 până în 2022, reprezentând 18 branduri auto din 23 de țări, cu formate video diverse, acoperind întregul spectru al marketing funnel-ului digital. Au fost selectate pentru a fi analizate atât reclame care au fost optimizate pentru a funcționa cât mai bine în mediile digitale, cât și reclame ce nu au beneficiat de o astfel de optimizare, pentru a se compara performanța lor în raport cu o serie de criterii.

Sursă foto: Nissan

Teads a împărtășit celor de la Ipsos o selecție prelucrată de indicatori cheie de performanță (KPI) și timpi de vizualizare aferenți acestora. Ipsos a folosit apoi algoritmi de inteligență artificială pentru a grupa și organiza datele, dezvăluind modele și tendințe care îi pot ajuta pe cei care realizează astfel de materiale pe viitor. Vorbim de elemente care primează în atenția privitorului de reclame.

Astfel, unul dintre cele mai importante aspecte de care advertiserii să țină cont în realizarea de reclame este că, în fond, este nevoie de mai mult decât de un vehicul. Concret, reclamele video care se concentrează mai puțin pe vehicul și, în schimb, îl integrează într-o poveste mai amplă tind să aibă timpi de vizualizare mai mari.

Sursă foto: BMW

În plus, prezentarea elementelor de design interior poate fi la fel de captivantă precum o poveste completă, în special în reclamele axate pe afinitate. De asemenea, prezentarea clară a logo-ului și a numelui brandului captează atenția publicului, fiind un cârlig puternic.

Studiul arată și că unele cadre largi care transmit un sentiment de libertate și mișcare tind să atragă vizualizări. În plus, reclamele video cu mai puține scene tind să aibă timpi de vizualizare mai mari, deoarece necesită mai puțin efort cognitiv. Contrastele cromatice, cum ar fi albastru și portocaliu, fac reclamele mai atractive și cresc timpul de vizionare. Reclamele cu colorizare întunecată au un timp de vizualizare mai redus, dar adăugarea unui element mai luminos poate avea un impact semnificativ.



Citeste si