3 Iulie 2023

România face parte din noul proiect comun Renault-Geely. Uzina Dacia Mioveni va produce viitoarea generație de motoare termice



Renault a anunțat că joint venture-ul cu Geely, care a luat formă odată cu constituirea companiei Horse, este acum activ. Noua organizație „concentrează întreaga expertiză și activele industriale ale Grupului în domeniul sistemelor de propulsie termică și hibridă cu emisii scăzute și dispune, încă din prima zi de funcționare, de opt uzine de motoare și transmisii mecanice și de 3 centre R&D”. Printre acestea se numără și Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia (UMCD) unde se produc motoare și transmisii.

Noua companie Horse, despre care am scris în toamnă, dispune de 9.000 de salariați (foști angajați ai Renault Group), care lucrează în 8 uzine cu o capacitate de producție de 3,2 milioane de unități anual. Ea dispune totodată de trei centre R&D, cu o prezență în șapte țări (România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia). Horse face parte din strategia pe două direcții a Grupului Renault. În timp ce compania Horse coagulează toată tehnologia dedicată dezvoltării de sisteme de propulsie tradiționale, divizia „Ampere” este cea care dezvoltă tehnologii și trenuri de rulare pentru mașini electrice.

O parte din platforma Dacia de la Mioveni, anume cea responsabilă cu dezvoltarea de motoare și transmisii, va trece în curtea Horse

Conform oficialilor companiei, Horse va fi un furnizor global de sisteme de propulsie, dezvoltând tehnologii cu emisii scăzute de carbon. Noua companie va fi furnizor pentru Renault, Dacia, dar și Nissan și Mitsubishi Motors Company. În viitor, HORSE va putea oferi tehnologii de sisteme de propulsie și altor companii auto. Compania va oferi o gamă completă de tehnologii de cel mai înalt nivel în domeniul motoarelor, cutiilor de viteze, sistemelor hibride (xHEV) și al bateriilor. Sistemele de propulsie Horse vor putea integra toate tipurile existente sau alternative de combustibili sau surse de energie (e-fuel, hidrogen GPL,CNG, etanol etc.).

"În 2040, vehiculele pe combustie și hibride vor continua să reprezinte peste 50% din vânzările globale”, a declarat CEO-ul Horse, Patrice Haettel. Practic, toate aceste uzine care anterior erau sub „tutela” Grupului Renault, trec în grija Horse în acest proces de decentralizare gândit de francezi și de partenerii lor niponi, alături de chinezii de la Geely.

Toate mărcile din Alianță vor primi propulsoare și cutii de viteză dezvoltate de noua companie. Sursă foto: Renault

Aramco, care a semnat o scrisoare de intenție cu Renault Group şi Geely pe 2 martie 2023, evaluează o investiţie strategică în această nouă companie specializată în tehnologii de propulsie. Investiția Aramco ar urma să susțină creșterea companiei și să contribuie la activităţile cheie de cercetare și dezvoltare privind soluțiile de combustibili sintetici și tehnologiile bazate pe hidrogen de generație următoare.

Datorită acestui proiect, portofoliul combinat al Renault Group și Geely, precum și amprenta geografică a noii companii îi va permite să ofere soluții pentru 80% din piața globală a motoarelor cu combustie internă. Această creștere este generată atât de acoperirea geografică – cu acces la toate piețele din Europa, America Latină și de Nord și China, cât și de complementaritatea produselor, ceea ce permite să fie oferite soluții complete de propulsii cu emisii scăzute și tehnologii bazate pe hidrogen.

Geely este partenerul Renault în această afacere, iar Aramco este unul dintre susținătorii importanți. Sursă foto: Geely

Uzinele Horse, Geely și Aurobay vor avea împreună capacitatea de a produce anual peste 5 milioane de motoare și sisteme de transmisie. Noua companie va avea o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de Euro și va dispune de 19.000 de angajați (din care 9.000 din cadrul Horse). La nivel global, ea va dispune de 22 situri de producție (uzinele Geely și Aurobay din China și Suedia) și uzinele și centrele R&D ale Renault Group / Horse (din România, Portugalia, Spania, Turcia și America de Sud).



Citeste si