30 Martie 2023

Kilometrajul dat înapoi, o problemă care afectează și mașinile electrice la mâna a doua



Mașinile electrice au intrat puternic pe piață în ultimii ani, iar românii sunt dornici să încerce noile tehnologii. Asta înseamnă, în același timp, că oferta de pe piața electricelor rulate devine tot mai vastă, dar există și multe riscuri. Un studiu recent arată că o mașină electrică din șapte are kilometrajul dat înapoi, vânzătorii încercând să înșele încrederea clienților.

Mașinile electrice sunt viitorul deoarece oamenii încep să prefere o experiență de condus liniștită și neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în locul combustibililor fosili și al motoarelor zgomotoase. Deși guvernele înlătură treptat din avantajele deținerii unei mașini electrice, acest tip de vehicul este mult mai ușor de întreținut și mai avansat din punct de vedere tehnologic decât vehiculele diesel și pe benzină.

Din păcate, orice vehicul electric poate avea kilometrajul dat înapoi – folosesc aceleași contoare digitale de parcurs ca orice altă mașină. De fapt, kilometrajele digitale sunt mult mai ușor de modificat în comparație cu cele mecanice găsite în vehiculele mai vechi, susține un studiu carVertical.

Potrivit carVertical, companie care pune la dispoziție istoricul auto, 15,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat înapoi. Ponderea vehiculelor electrice care se află în aceeași situație este similară – 13,4% din parcul auto electric european a avut odometrele modificate. Acest lucru sugerează că cumpărătorii de vehicule electrice și pe combustibili fosili rulate se confruntă cu aproape același risc de a cădea pradă fraudelor ce vizează kilometrajul.

Kilometrajul manipulat ascund starea adevărată a bateriilor

Citirea odometrului este o operațiune vitală pentru a evalua starea unei mașini. Majoritatea producătorilor de vehicule electrice oferă o garanție de cel puțin 100.000 km pentru baterii. Cu toate acestea, de obicei ele pot dura mai mult de 320.000 km.

Kilometrajul unui vehicul poate ajuta la stabilirea stării bateriilor și la estimarea duratei de viață pe care o mai au. Problema este că nu vă puteți baza doar pe citirea kilometrajului, deoarece acesta poate fi falsificat, iar afișajul cu durata de viață a bateriei poate fi resetat. Escrocii pot schimba valorile în câteva minute, ceea ce înseamnă că trebuie să luați măsuri de precauție suplimentare pentru a vă asigura că o mașină merită prețul cerut.

„În funcție de capacitate, înlocuirea bateriei poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumătate din valoarea unei mașini. Aceasta este cea mai scumpă parte a unei mașini electrice, deși, în general, vehiculele electrice sunt mai ieftin de întreținut în comparație cu vehiculele cu motoare cu combustie internă”, spune Matas Buzelis, directorul de comunicații al carVertical.

Vânzătorii de mașini second hand pot obține mai mulți bani pe mașinile lor modificându-le kilometrajul, ceea ce înseamnă că fraudarea odometrelor nu va dispărea prea curând. Samsarii necinstiți de mașini se adaptează la noile tehnologii ale mașinile moderne, iar tendințele actuale arată că nici trecerea flotelor la motoare electrice nu va rezolva problema kilometrajelor date înapoi.



Citeste si