24 Octombrie 2022

SUV-ul Grenadier intră în producția de serie: va fi disponibil și în România



Ineos a anunțat începerea producției modelului Grenadier 4x4 la cinci ani de la începutul proiectului și în ciuda pierderilor de sute de milioane de lire sterline, modelul va fi disponibil și în România.

Ineos este un jucător important de pe piața de petrochimice, având în ofertă produse chimice specializate și produse petroliere. Fondatorul companiei, Sir Jim Ratcliffe, este cel mai bogat om din Marea Britanie cu o avere estimată la 11,2 miliarde de euro și, în urmă cu câțiva ani, și-a pus în cap să umple un gol care a apărut pe piața auto odată cu retragerea vechiului Land Rover Defender. Inițial, Ratcliffe a încercat să cumpere drepturile pentru modelul Defender pentru a produce în continuare modele 4x4 cu același nume. Tentativa aceasta n-a reușit, astfel că șeful INEOS a copiat, în linii mari, design-ul Defender-ului când a pus la punct INESO Grenadier, ceea ce l-a adus în fața justiției. Land Rover a dat în judecată compania nou apărută în peisajul auto, dar INEOS a câștigat, în cele din urmă, deoarece design-ul Defender-ului original nu fusese niciodată pus sub lacătul unui trademark.

După ce a trecut de aceste probleme și s-a putut apuca de treabă, Ratcliffe a sperat că poate să pună Grenadier pe piață cât mai repede. În fond, echipa de ciclism omonimă a primit acest nume tocmai pentru a face și mai multă reclamă noului model de teren. Ratcliffe a preluat numele Grenadier de la pub-ul său preferat. Din păcate, data originală de lansare din 2021 nu a putut fi respectată, nici cea de la începutul acestui an. Abia astăzi, cei de la Ineos au anunțat că Grenadier va începe să iasă de pe linia de producție din Hambach. Primul exemplar a fost deja asamblat și prezentat publicului în data de 16 octombrie și acum se așteaptă creșterea treptată a ritmului de producție la fosta uzină Mercedes-Benz din Franța. Nu doar locul „de naștere” al lui Grenadier este apropiat de Germania (Hambach este lângă graniță), ci și motorul, care este de origine bavareză. Toate acestea deși Ratcliffe și-a dorit, inițial, ca producția să fie localizată în Țara Galilor, dar aceste planuri a fost abandonate în 2020.

Pe linia de producție pe care acum se face Grenadier, se făceau în trecut Smart-uri

Uzina din Hambach este aceeași din care, până nu foarte demult, ieșeau mașinile de oraș Smart - un salt ca de la pământ la lună dacă ne referim la dimensiunile lui Grenadier. Pe lângă mărime, Grenadier este, evident, și mai scump decât un Smart, cu prețuri începând de la 55,253 euro pentru varianta de bază. În ciuda prețului destul de piperat, s-au adunat destui clienți la coadă, dar primii își vor putea conduce Grenadier-ul propriu abia în decembrie. Conform lui Mark Tennant, Director comercial Ineos Automotive, firma a fost victima problemelor de pe lanțurile de aprovizionare care au fost grav încetinite de pandemia de COVID-19 și de războiul din Ucraina. Tennant a punctat că practic toți actorii din sectorul auto au avut probleme ca urmare a acestor crize, planurile anterioare fiind întârziate cu circa 12-18 luni.

Dacă lucrurile merg bine, Grenadier va începe să fie văzut pe străzi peste tot în lume anul viitor, dacă luăm în calcul că rețeaua de service și vânzări are deja 200 de puncte peste tot în lume. Motorul lui Grenadier este unul de 3,000 cmc turbo cu șase cilindri în linie care produce 280 de cai putere și 447 Nm cuplat la o cutie ZF automată cu opt rapoarte. Motorul se găsește și pe multiple modele BMW, iar Grenadier dezvoltă deja și o versiune electrică pe o platformă nouă și una pe hidrogen care va fi prezentată anul viitor sub formă de concept.



Citeste si