11 Septembrie 2019

Evolutia industriei auto in Romania si in Europa



Inmatricularile de autoturisme noi din Romania au urcat in primele 8 luni la un volum de 118.003 unitati, ceea ce reprezinta o crestere de 13,7% fata de perioada similara a anului trecut.

Conform datelor comunicate de catre DRPCIV (Directia de Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor), citate de APIA, in luna august a.c. au fost inmatriculate 23.177 autoturisme noi, cu 18,8% mai putine decat in luna similara a anului trecut cand, conjunctura legata de obligativitatea punerii pe piata dupa data de 1 sept., a unor autoturisme omologate conform unui standard mai strict de masurare a emisiilor de CO2 (WLTP), a condus la un numar record de 28.546 autoturisme inmatriculate in august 2018. Totusi, daca analizam perioada iulie-august 2019 vs. 2018, constatam faptul ca in 2019 se inregistreaza o crestere de 6,0%.

Pe de alta parte, importul in Romania de autoturisme rulate inregistreaza dupa 8 luni din 2019, o scadere de 6,0% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si in aceste conditii, cele rulate sunt de cca. 2,5 ori mai multe decat cele noi, fapt ce conduce la deteriorarea, in continuare, a calitatii factorilor mediu in marile orase, ca urmare a faptului ca marea majoritate a celor rulate au un nivel de poluare ridicat.

In ceea ce priveste inmatricularile de vehicule comerciale noi (LCVs, HCVs, Minibuse), acestea inregistreaza in Romania, dupa 8 luni din 2019, o crestere generala de 10,6% pe segmentul celor noi si o scadere de 5,5% la cele rulate.

In Europa, analizand situatia din cele mai mari piete (tari) pentru autoturismele noi, luna August 2019 a fost una de scadere, acestea inregistrand volume mai mici in comparatie cu luna similara a anului trecut, astfel: Spania -30,8%, Franta -14,1%, Italia -3,1%, UK - 1,6%, Germania -0,8%.

Pe ansamblul statelor din vestul Europei (UE15), in luna august se inregistreaza o scadere de 8,5% a vanzarilor de autoturisme noi, iar pe intreaga perioada din acest an, una de 3,6%. Dar, ar trebui avut in vedere faptul ca, la fel ca in Romania, aplicabilitatea standardului de omologare WLTP (emisia de CO2) din septembrie anul trecut, a produs serioase distorsiuni pe piata europeana in august si ultimele luni din 2018, fapt ce poate fi favorabil unei evolutii mai bune a pietei auto in a doua parte a anului 2019.



Citeste si