Cercetatorii Kaspersky au analizat, post vanzare, o serie de dispozitive pentru masini conectate, concepute pentru a face vehiculele mai inteligente. Aceasta nisa s-a dovedit a fi mai sigura decat alte accesorii IoT.

In prezent exista doua modalitati prin care pasionatii de masini pot obtine un vehicul conectat - sa cumpere de la un dealer o masina „inteligenta din fabricatie” sau sa-si imbunatateasca masina existenta cu o serie de „dispozitive inteligente" suplimentare.

Cercetatorii au analizat mai multe dispozitive alese aleatoriu, printre care un scanner auto OBD, un sistem de monitorizare a presiunii si a temperaturii in anvelope, un sistem de alarma inteligent, un dispozitiv de urmarire GPS si o camera auto controlata printr-o aplicatie.

Rezultatele au fost o surpriza placuta: chiar daca industria IoT a fost adesea considerata vulnerabila, aceste dispozitive inteligente si conectate pentru industria auto s-au dovedit a fi destul de sigure, fara vulnerabilitati majore. Cu toate acestea, au fost dezvaluite cateva probleme de securitate: capacitatea de a accesa de la distanta datele privind dinamica de condus, posibilitatea de a manipula semnalele de la sistemul de monitorizare a anvelopei si, alarmant, capacitatea de a deschide usile vehiculelor, utilizand sistemul de alarma. Insa toate aceste elemente sunt fie foarte greu de implementat, fie nu aduc nici un beneficiu evident sau imediat pentru un infractor.

„Dispozitivele examinate respecta multe politici de securitate si s-au dovedit multumitoare, cu exceptia catorva probleme mici”, observa Victor Chebyshev, expert in securitate la Kaspersky. „Acest lucru se datoreaza in parte functionalitatii limitate a acestor dispozitive si lipsei unor consecinte grave in cazul unui atac reusit prin intermediul acestor produse, dar si vigilentei producatorilor”

Sursa foto: By franz12 / Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri