Spark, serviciul international de e-car sharing, s-a lansat in Bucuresti cu o flota de 50 de vehicule, formata in totalitate din masini electrice. Nissan Leaf 40 este unul dintre modelele cu care intra pe piata, cu o autonomie de 243 de kilometri. Pretul pe minut este de 1,40 de lei, cu un maxim zilnic de 260 de lei si 150 de kilometri. Dupa cei 260 de lei, nu se mai taxeaza in ziua respectiva.

Un al doilea tip de masina, care va fi lansat in viitor, va fi Renault ZOE - masina mai compacta, ideala pentru oras si cu o autonomie de 300 de km la o singura incarcare. Pretul/minut va fi de 1,20 lei/km, cu un maxim de 215 lei si maxim 150 de kilometri inclusi.

Pana la sfarsitul anului, Spark doreste sa ajunga la 100-120 de vehicule, din ambele modele. Masinile pot fi pornite direct din aplicatiile mobile (iOS si Android).

Compania subliniaza ca datele utilizatorilor sunt protejate, avand o echipa specializata in acest sens. Serverele sunt Amazon, in Uniunea Europeana.

Principalele provocari pe pietele din Lituania si Bulgaria au fost legate de faptul ca Spark este un serviciu nou. "Intai a trebuit ca lumea sa se obisnuiasca cu acest serviciu". Masinile sunt complet asigurate. "Rugam soferii sa completeze formularele RCA, ne anunta telefonic direct din aplicatie, sau sa trimita un SMS, inclusiv cu poze. Mai departe se ocupa echipa noastra. Daca nu este din vina soferului, acesta nu va suporta niciun cost. Daca este el de vina, sunt conditiile din polita de asigurare". Similar, daca soferul primeste amenda, costul este suportat de sofer.

Daca totul va merge conform planurilor, oficialii companiei spun ca este posibil sa se extinda si in alte orase din al doilea an de functionare.

In cativa ani business-ul va intra pe profit, estimeaza oficialii companiei. "In prima faza se va investi in marketing si in promovarea beneficiilor".

Serviciul este furnizat sunt brandul SPARK de compania nou infiintata „Spark Car Sharing SRL”, parte a grupului international „SPARK Technologies UAB”, care are sediul in Lituania. Misiunea SPARK este aceea de a oferi solutii de transport la preturi competitive si eco-friendly, spun oficialii companiei.

Clientii platesc cat folosesc masina, nimic in plus. Aceasta este activata prin aplicatie - Android si iOS. Masinile nu trebuie lasate intr-un loc anume.

Pe masura ce nivelul de constientizare creste in randul oamenilor si schimbarile comportamentului consumatorilor devin tot mai importante, utilizarea serviciilor de car sharing devine tot mai relevanta. Cererea pentru astfel de servicii si experienta acumulata de succesul SPARK in Lituania si in Bulgaria au condus la extinderea serviciului nostru de car sharing si in Romania. Credem ca acesta este unul dintre atributele viitorului, care va ajuta orasele cu dezvoltare rapida, cum este si cazul Bucurestiului, sa devina nu doar mai moderne, ci si sa rezolve problemele cotidiene cu care se confrunta fiecare locuitor din marile orase, cum ar fi traficul ingreunat, poluarea aerului si nivelul de zgomot. Acestea au fost principalele motive care ne-au determinat sa gasim o solutie mult mai ecologica si mai rentabila cand am creat SPARK - masina electrica. Este un vehicul avansat din punct de vedere tehnologic si care va fi utilizat la scara larga de majoritatea populatiei in viitor. Va deveni o alternativa accesibila pentru toata lumea care ofera fiabilitate, siguranta si protectie pentru mediu”, declara Nerijus Dagilis.

SPARK poate deveni alternativa preferata pentru cei care nu vor sa intre in traficul cotidian cu propriile masini. Potrivit unui studiu realizat de Statista, Bucurestiul se afla pe locul 11 in topul celor mai congestionate metropole din intreaga lume. Un alt studiu arata ca un bucurestean pierde aproximativ 103 ore pe an stand in trafic doar pe traseul de acasa catre munca si inapoi.

Fiecare masina in sistem car sharing poate "usura" traficul cu pana la 15 masini, putand inlocui o a doua masina de familie, conform oficialilor Spark.

Cu cat mai multi oameni folosesc serviciile de car sharing, cu atat vor fi mai putine masini in trafic. In medie, o familie nu-si foloseste masina mai mult de 10.000 km/an, in conditiile in care circa 96% din timp masinile stau parcate. O masina vine si cu o serie intreaga de taxe si impozite, costuri de mentenanta. Cele mai recente studii de piata arata ca utilizarea unei singure masini a unui serviciu de sharing echivaleaza cu utilizarea a 14 masini personale in termeni de trafic, parcari si costuri. In plus, legislatia actuala permite utilizarea gratuita a parcarilor publice din Bucuresti de catre cei care au masini electrice.

In ceea ce priveste poluarea, potrivit numbeo.com, Bucurestiul se afla pe locul 6 in Europa in ceea ce priveste indexul de poluare, iar masinile se afla in top 5 principale surse de poluare in orase. Prin utilizarea masinilor electrice, cantitatea de emisii poluate poate fi redusa considerabil, in conditiile in care acest tip de autovehicule nu emit noxe. Emisiile de dioxid de carbon din aer sunt de 10 ori mai mare decat cel indicat. 90% din aceste gaze provin din masini. Poluarea sonora este, de asemenea, peste media admisa.

Astfel, prin utilizarea serviciilor de car sharing cu masini electrice contribuim nu doar la reducerea traficului, ci si la reducerea nivelului de poluare din oras.

Spark este un brand lituanian lansat in 2016, avand prezenta si in Bulgaria (Sofia, unde numarul de vehicule depaseste 150).

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri