17 Septembrie 2018

BMW vrea baterii mai ieftine si impartirea costurilor cu dezvoltarea vehiculelor autonome



Producatorul german de masini de lux BMW AG intentioneaza sa incheie acorduri cu mai multe companii miniere pentru a-si asigura materialele necesare fabricarii bateriilor pentru vehiculele electrice, si este deschis la formarea unor aliante pentru a imparti costurile cu dezvoltarea vehiculelor autonome, a afirmat seful departamentul de cercetare si dezvoltare, Klaus Froehlich, intr-un interviu acordat Reuters.

Klaus Froehlich, membru al Consiliului de Administratie al BMW, a explicat ca producatorii auto si marii furnizori incep sa discute cum sa ajunga la un acord privind stabilirea unui standard unic al normelor pentru vehiculele autonome, conform Agerpres.ro.

"Toata lumea este interesata sau ar trebui sa fie interesata" in standarde comune pentru vehiculele autonome, declarase saptamana aceasta Froehlich la o expozitie dedicata SUV-urilor futuriste, electrice si autonome.

Declaratiile sale au fost facute inaintea aparitiei unui raport in publicatia Automotive News in care se arata ca grupul german Volkswagen AG este interesat de o alianta pentru standardizarea normelor pentru vehiculele autonome.

In privinta bateriilor, Froehlich a afirmat ca strategia BMW vizeaza achizitionarea de baterii pentru vehiculele electrice la preturi mai scazute, prin controlarea furnizarii materiilor prime pentru partenerii sai care produc bateriile.

"Vom incheia acorduri cu firmele miniere. Avem deja un acord, vor fi mai mult. O problema cheie va fi sa ne asiguram ca nu sunt exploatati angajatii sau nu sunt folositi copii la minele de cobalt", a precizat oficialul BMW.

Cel mai mare producator de baterii pentru vehicule electrice din China - CATL - va construi prima sa fabrica europeana in Germania, pentru a furniza baterii litiu-ion grupului auto german BMW. In iunie, CATL a anuntat ca a incheiat un contract important cu BMW si analizeaza potentialele locatii pentru facilitatea de producere a bateriilor din Europa, iar oficialii din landul Turingia au incurajat compania chineza sa foloseasca o unitate din Erfurt, in estul tarii.

Markus Duesmann, seful departamentului de achizitii de la BMW, a declarat ca grupul german vrea sa preia in urmatorii ani baterii in valoare de patru miliarde de euro de la CATL. Oficialii chinezi au dat asigurari ca fabrica din Erfurt este doar primul lor pas in Europa si sunt luate in considerare si alte locatii.

La fabrica CATL vor fi create aproximativ 600 de locuri de munca, iar pana in 2022 productia va ajunge la 14 gigavati pe ora.

Cancelarul german Angela Merkel a afirmat ca investitia CATL este un pas important, dar nu a exclus ca in cele din urma Europa sa concureze cu China in domeniul producerii bateriilor pentru masinile electrice. "Daca am putea face noi insine asta, atunci nu as fi suparata", a spus Merkel.

CATL este deja furnizor al producatorilor auto chinezi SAIC Motor Corp si Geely si are acorduri cu firmele auto internationale.

In prezent, majoritatea bateriilor pentru vehiculele electrice se produce in Asia, piata fiind dominata de firmele nipone Panasonic si NEC, grupurile sud-coreene LG si Samsung, de companiile chineze BYD si CATL, si de Tesla in SUA.



Citeste si