3 Noiembrie 2006

Gigantii industriei auto se intrec in vanzari autohtone



Cresterea nivelului de trai a atras si apetitul pentru o masina straina, iar metodele de creditare au transformat visul unui automobil de import in realitate. Piata auto a crescut cu 14% in primele noua luni din 2006, constructorii auto mondiali majorandu-si semnificativ afacerile din Romania

Vanzarile de autovehicule noi in Romania au totalizat 214.224 de unitati in primele noua luni ale anului, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform ultimelor statistici ale Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Ponderea autoturismelor a fost de 86% din numarul total de vehicule vandute. In primele noua luni s-au vandut 185.978 de masini, cu 18,2% peste nivelul inregistrat in intervalul ianuarie-septembrie 2005.

Producatorii straini si-au majorat vanzarile din tara noastra, tintele pentru perioada urmatoare fiind si mai bune. Spre exemplu, General Motors si-a majorat vanzarile din Romania in 2006 cu peste 75%, majorand tintele initiale de vanzari pentru mai multe modele, informeaza NewsIn. Vanzarile Daewoo Craiova au crescut cu 10,1% in primele zece luni ale anului in ciuda declinului din a doua parte a anului, in timp ce Honda estimeaza ca in 2010 vanzarile din Romania vor fi de opt ori mai mari.

Vanzarile GM in Romania, peste 180 de milioane de euro

General Motors Romania (GM), importatorul marcilor Opel si Chevrolet, a vandut 14.608 vehicule in primele zece luni ale acestui an, cu 77% peste nivelul din perioada similara a lui 2005, potrivit.datelor comunicate de companie.

In primele zece luni ale anului 2006 au fost comercializate 8.840 de autovehicule Opel, dublu fata de aceeasi perioada a anului precedent (4.434 autovehicule Opel comercializate in primele zece luni ale 2005). La aceasta crestere au contribuit in mare parte modelele Astra si Astra Classic cu un total de 4.607 de unitati vandute, triplu fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In acelasi interval, Chevrolet a comercializat 5.768 de autoturisme, cu 46% mai mult decat in intervalul ianuarie-octombrie 2005. Cresterea a fost sustinuta de modelele Spark (1.565 de unitati) si Aveo (cu 3.157 de unitati vandute anul acesta), mai precizeaza comunicatul.

Reprezentantii GM Romania au spus ca tinta de vanzari pentru Opel este anul acesta de 11.000 de unitati, dupa ce la inceputul anului obiectivul era de 8.000 de unitati, tinta pentru Chevrolet ramanand neschimbata: 7.000 de unitati.

GM Romania considera ca vanzarile vor fi influentate pozitiv si de cele trei modele noi lansate in octombrie. E vorba de noua generatie a lui Opel Corsa, pentru care exista deja 1.200 de comenzi, de berlina Chevrolet Epica si de automobilul de teren Chevrolet Captiva care si-a gasit 31 de cumparatori an prima saptamana de la intrarea pe piata. Cota celui mai mare producator mondial in Romania a fost anul trecut de 4,1% din piata automobilelor noi.

Honda estimeaza crestere de 700% pana in 2010

Honda si-a propus sa vanda in Romania 4.000 de masini in 2010, de opt ori mai mult decat cele 500 estimate a fi vandute anul acesta, au spus miercuri pentru NewsIn reprezentantii Honda Trading Romania.

Producatorul japonez are de la 1 octombrie o reprezentanta proprie in Romania prin societatea Honda Trading Romania - subsidiara Honda Trading Corporation, divizie a Honda Motor Company. Honda Trading Romania are capital 100% japonez si se ocupa cu importul, distributia, marketingul si promovarea automobilelor Honda. Carpati Motors, compania care a fost importator unic pentru brandul japonez pana la 1 octombrie a devenit dealer al Honda Trading Romania.

Honda a stabilit, pentru Romania, o tinta de vanzari de 4.000 de unitati pentru anul 2010, iar pana atunci cresterea va fi graduala: 1.400 de unitati anul viitor, 1.800 in 2008 si 2.500 peste trei ani. Producatorul japonez a decis sa-si deschida propria reprezentanta la Bucuresti deoarece considera ca piata noastra are un potential urias de dezvoltare, care nu a fost suficient exploatat in teritoriu.

Pentru a-si creste vanzarile, reprezentanta Honda vrea sa-si extinda reteaua de distributie. In prezent Honda Trading a senmnat contracte cu dealeri din reteaua Carpati Motors (Bucuresti, Cluj, Iasi, Baia Mare) si este in discutie cu alte 10-12 firme care doresc licenta de comercializare a masinilor nipone. Honda Trading considera ca va putea vinde 4.000 de automobile in tara cu o retea de 15 - 20 de dealeri.

Reprezentantii Honda Trading Romania considera ca pe langa extinderea retelei, o alta prioritate este comunicarea pe partea de imagine si scoaterea in fata a multor argumente nefolosite pana acum in promovarea marcii nipone. Honda spune ca masinile sale sunt o alternativa la celelalte marci premium, o solutie care ofera un set de beneficii care-i "scot din multime" pe proprietari.

Honda Trading si-a propus sa aduca mai repede modelele noi in Romania si sa reduca simtitor timpul de asteptare al clientilor pe fondul strategiei Honda care-si extinde capacitatile de productie, pentru a satisface mai bine cererea din continentul european. Cea mai apropiata lansare Honda va fi la inceputul anului viitor cand va fi adusa noua generatie a SUV-ului CR-V.

In primele noua luni ale anului s-au vandut 349 de masini Honda pe piata romaneasca, in crestere usoara fata de cele 336 vandute in perioada similara a lui 2005. in Romania Honda are 0,2% din piata auto, in timp ce in UE, japonezii au 1,6% din piata auto, cu vanzari ce au depasit 180.000 de unitati in acest an.

Vanzarile Daewoo la zece luni au crescut cu 10,1%

Vanzarile Daewoo Craiova au crescut cu 10,1% in primele zece luni ale anului, comparativ cu perioada similara din 2005, dupa ce producatorul a comercializat in octombrie peste 2.000 de masini. In octombrie, Daewoo a vandut 2.033 de unitati, aproape dublu fata de acceasi luna din 2005, cand a comercializat numai 1.174 de unitati. In primele zece luni ale anului, compania craioveana a vandut in total 19.915 unitati, cu 10,1% peste cele 18.087 masini comercializate in intervalul simular din 2005.

Oficialii Daewoo au spus ca sunt multumiti de cifrele de vanzari si au adaugat ca trebuie tinut cont de faptul ca in a doua parte a anului trecut vanzarile producatorului au scazut mult din cauza zvonurilor care dadeau ca sigura inchiderea fabricii de la Craiova. Cei de la Daewoo spun ca oamenii si-au recastigat increderea cand a devenit clar ca uzina nu isi intrerupe productia. tinta de vanzari pentru acest an este 24.000 de unitati, cu 20% peste nivelul de anul trecut.

Declinul vanzarilor Daewoo a inceput din a doua parte a anului trecut cand in presa au aparut articole despre o iminenta inchidere a uzinei si despre expirarea licentei de productie. Daca in primele sase luni ale lui 2005 s-au vandut in medie peste 2.100 de unitati lunar, in al doilea semestru media lunara a scazut la sub 1.300 de unitati. in primul semestru din 2006, Daewoo a vandut in medie 1.600 unitati pe luna, in timp ce in iulie vanzarile au depasit 4.000 de unitati, in august au trecut de 2.200 de unitati, iar in septembrie au ajuns la 1.900 de unitati.

Conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), dupa primele noua luni Daewoo avea o cota de 8,3% pe piata vanzarilor de automobile noi, fiind devansata doar de Dacia.

Porsche Romania vrea o crestere de 10% anul viitor

Importatorul Porsche Romania estimeaza vanzari cu 10% mai mari anul viitor, comparativ cu acest an cand vrea sa vanda 40.000 de masini, cu 22% peste unitatile anului trecut, a spus pentru NewsIn, Dana Cortina, director general la Porsche Romania.

"Anul acesta ne-am fixat o stacheta inalta si vrem sa vindem 40.000 de unitati. (...) Pentru la anul ramanem optimisti si asteptam un plus de 10% pe fondul cresterii economice anuntate. Speram ca patura mijlocie o va duce si mai bine si ne asteptam ca acest lucru sa se vada si in vanzari, mai ales la marca Skoda", a spus Dana Cortina.

Skoda e cea mai vanduta marca dintre cele cinci comercializate de Porsche Romania. Pentru brandul ceh, oficialii Porsche au ridicat tinta de vanzari cu 20% pe parcursul acestui an, de la 16.2000 unitati, la 20.000.

Drept consecinta a trendului pozitiv al pietei, la anul, Porsche va continua sa-si extinda reteaua de dealeri. Importatorul marcilor Audi, Skoda, Volkswagen, Seat si Porsche are in prezent patru dealeri proprii (toti in Bucuresti, cel mai recent deschis joi langa Chiajna) si aproape 80 de dealeri independenti in tara.

"Continuam extinderea dealer-ilor proprii si vom deschide un showroom Audi la Timisoara, momentan am inchiriat un spatiu, insa la vara vom finaliza acolo si o investitie proprie. (...) in plus, ne orientam cu dealeri proprii catre alte cateva orase importatnte, cum ar fi Constanta, Cluj, Iasi sau Brasov", a spus directorul general Porsche Romania. Ea a adaugat ca per total, reteaua Porsche se va extinde cu 20% anul viitor, de la 80 de reprezentante in prezent, la aproape 100 peste un an.



Citeste si