27 Iunie 2016

Constructorii auto cer tarife zero in comertul cu masini dintre Marea Britanie si UE dupa Brexit



Constructorii auto au cerut mentinerea comertului fara taxe intre Marea Britanie si UE dupa Brexit si avertizeaza ca vanzarile si productia vor scadea pe a doua cea mai mare piata auto europeana dupa Germania, scrie europe.autonews.com

Brexitul va lovi vanzarile de masini pe piata auto britanica, care ar putea scadea cu 4,5% anul acesta din cauza incertitudinilor economice, in loc de cresterea estimata de 3%, iar anul viitor declinul ar putea fi de 10%, ceea ce va duce la o scadere de 2,5% a productiei eurpene in 2017, spune compania de cercetari din industria auto Evercore.

De asemenea, veniturile constructorilor de masini vor scadea cu peste 8 miliarde euro, spune Arndt Ellinghorst, seful Evercore, care considera ca Marea Britanie este una dintre cele mai puternice si cele mai profitabile piete pentru masinile noi.

Asociatia constructorilor auto din Coreea de Sud se teme de o crestere cu 10% a tarifelor la exportul cu vehicule de pasageri catre Marea Britanie, daca nu se va putea stabili un acord precum pactul comercial dintre UE si Coreea. "Acest lucru ar putea submina in mod inevitabil, competitivitatea preturilor la automobilele sud-coreene in Marea Britanie, spre deosebire de rivalii japonezi si germani, care au baze de productie acolo", a declarat Kim Tae-nyen, vice-presedinte al Asociatiei Producatorilor de Automobile coreene.

Piata auto britanica este cea mai mare piata pentru exportul masinilor germane.

Matthias Wissmann, seful VDA, spune ca politicienii europeni trebuie acum sa tina comertul liber intre UE si UK, pentru ca jumatate dintre vanzarile anuale de masini noi din Marea Britanie (2,6 milioane unitati) sunt fabricate de companii germane, iar Germania exporta 810.000 de autoturisme pe an in Marea Britanie.

Circa 57% din cele 1,6 milioane de masini fabricate in Marea Britanie anul trecut au fost exportate in tari europene, companii germane avand 100 de unitati de productie pe aceasta piata, inclusiv furnizorii de piese.

Honda produce anual 140.000 de vehicule pe an in Marea Britanie, modelele CR-V si Civic sedan, iar jumatate din productie este exportata in UE.

Nissan este in Marea Britanie de trei decenii si construieste 475.000 de masini pe an, majoritatea fiind exportate in tarile Uniunii Europene.

Toyota a asamblat 190.000 de masini anul trecut in Marea Britanie, iar 75% au ajuns in tarile europene. Compania japoneza a avertizat angajatii ca exit-ul Marii Britanii ar putea conduce la scaderea productiei cu 10%.

Foto articol: Dudarev Mikhail / shutterstock.com



Citeste si