23 Mai 2016

Grupul Volkswagen mareste salariile angajatilor cu 5%, in pofida costurilor scandalului emisiilor



Grupul Volkswagen nu lasa problemele financiare aparute in urma scandalului emisiilor sa afecteze si angajatii. O majorare cu apropae 5% a salariilor tuturor celor 120.000 de angajati a fost aprobata de catre grupul nemtesc, dupa ce sindicatele s-au angajat ca acestia nu vor contesta costurile legate de scandalul emisiilor, relateaza Automotive News.

VW a convenit cu puternicul sindicat IG Metall cresterea salariilor cu 2,8% in septembrie si cu 2% din august 2017. Noul acord referitor la salarizare va fi valabil pana la 31 ianuarie 2018, conform News.ro.

Angajatii vor mai primi o contributie la pensie de 200 de euro.

”Acordul convenit ia in considerare interesul angajatilor de a-si configura o activitate flexibila, in paralel cu cresterea flexibiltatii companiei. Este o preconditie pentru imbunatatirea competitivitatii”, a declarat directorul de resurse umane al grupului, Karlheinz Blessing.

3.950 de euro acordati sub forma de bonusuri pentru impartirea profitului

Acordul scoate in evidenta influenta mare a angajatilor in grupul Volkswagen. Reprezentantii angajatilor ocupa jumatate din cele 20 de locuri din consiliul de supraveghere al VW si pot bloca decizii importante. Saptamana trecuta, VW a acordat muncitorilor din Germania 3.950 de euro, sub forma de bonusuri pentru impartirea profitului.

Potrivit noului contract, aceste bonusuri urmeaza sa fie calculate pe doi ani. VW a alocat 16,2 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor pentru modificarea tehnica a 11 milioane de automobile diesel implicate in scandalul emisiilor.

Campania de rechemare a 8,5 milioane de vehicule in Europa a debutat lent, in timp ce discutiile din SUA pentru remedierea a 500.000 de vehicule nu au fost finalizate.

Grupul VW a raportat in aprilie pierderi operationale de 4,1 miliarde de euro pentru 2015, din cauza provizioanelor uriase constituite pentru costurile scandalului. Fara contributia companiilor mixte din China, care nu sunt incluse in profitul operational, VW ar fi raportat cea mai mare pierdere neta din istoria grupului.



Citeste si