25 Septembrie 2015

RAR verifica daca exista in Romania dispozitive de manipulare a emisiilor si cere date VW



Registrul Auto Roman (RAR) verifica daca pe masinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante exista dispozitive de manipulare a emisiilor si a cerut reprezentantei Volkswagen in Romania o lista cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive.

"Conducerea Registrului Auto Roman a contactat conducerea reprezentantei grupului Volkswagen in Romania si a cerut transmiterea, in cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale marcilor care apartin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum si actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe masura ce aceste informatii vor fi comunicate de catre constructor/autoritatea de omologare responsabila", se arata intr-un comunicat al RAR, potrivit in Mediafax.

Potrivit acestuia, pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Roman a contactat titularii acestor certificate si a lansat o actiune de verificare, referitoare la probabilitatea existentei pe vehiculele fabricate pana acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.

"Actiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentantilor autorizati ai acestora, nicidecum persoanelor fizice (...) Mentionam ca RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel", informeaza institutia. Masurile au fost luate in urma solicitarii Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificari de catre toate statele membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de catre producatorii ce comercializeaza in Europa autovehicule omologate de tip.

Registrul Auto Roman subliniaza ca vehiculele marca Volkswagen pentru Europa detin omologarea comunitara acordata de autoritatea germana, si nu de catre Registrul Auto Roman. Conform legislatiei europene, raspunderea pentru asigurarea conformitatii productiei revine constructorului si autoritatii care a emis omologarea.

"Registrul Auto Roman va lua masurile necesare in functie de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate si va tine cont de masurile administrative pe care autoritatile germane vor hotari sa le aplice Grupului Volkswagen", se mai arata in comunicatul registrului. Volkswagen a recunoscut marti ca pana la 11 milioane de automobile la nivel mondial contin softul prin care este influentat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule sa fie incluse in programe de rechemari.

Compania a alocat 6,5 miliarde de euro, in trimestrul al treilea, pentru acoperirea costurilor legate de acest caz si a avertizat ca profitul grupului va fi afectat. Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat joi ca Volkswagen a informat ca manipularea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante a avut loc si in cazul automobilelor diesel din Europa.

Ministerul Transporturilor investigheaza totodata si vehicule ale altor producatori auto, in privinta corectitudinii testelor de poluare, a spus Dobrindt. Scandalul provocat de softul instalat de Volkswagen pe automobilele diesel pentru masluirea testelor de emisii poluante nu este singurul caz in care un producator auto a fost prins ca a incercat sa insele autoritatile de reglementare din SUA folosind astfel de metode, potrivit MarketWatch. Volkswagen nu este primul producator auto care a facut acest lucru si nici nu este la prima abatere.



Citeste si