13 Martie 2006

Conceptul Honda FCX

Progresul rapid inspre un viitor in care alimentarea se face pe baza de hidrogen este amplu demonstrat de conceptul FCX, o masina futurista, cu stil, dar foarte practica, ce deschide drumul spre un posibil model de serie, in trei sau patru ani. Conceptul FCX: masina cu propulsie pe baza de celule de combustibil care imbina stilul si caracterul practic.
Un alt indiciu in directia dezvoltarii masinilor Honda pentru pasageri este oferit de conceptul FCX. Tehnologia avansata a propulsiei pe baza de celule de combustibil este integrata intr-o caroserie stilizata si dinamica ce ofera spatiu remarcabil in interior si comfort accentuat. Usurinta la condus este sporita de facilitati precum Biometrics Driving Unit, care recunoaste soferul, deblocheaza usile si aranjeaza pozitia presetata pentru condus.

Statie de alimentare in propria casa: fa plinul masinii acasa
Una dintre limitarile posibile ale introducerii hidrogenului ca sursa de combustibil alternativa in viitorul apropiat este lipsa unei infrastructuri adecvate de alimentare. Honda a cercetat posibilitatea crearii unui sistem care sa permita utilizatorului de automobil cu propulsie pe baza de celule de combustibil sa faca alimentarea acasa. Folosind o sursa de gaz nautral, Home Energy Station furnizeaza hidrogen extras din acesta. in plus, utilitatea unei astfel de statii este sporita de capacitatea de a furniza caldura si energie pentru intreaga casa.

Un indiciu asupra vehiculelor alimentate cu hidrogen

Vehiculele de generatie viitoare cu propulsie pe baza de celule de combustibil ofera mai multa putere dintr-un propulsor mai compact
Evacuarea cu flux vertical al gazelor de ardere
Pornire usoara la temperaturi foarte scazute
Platforma joasa
Sedan premium in 4 usi cu habitaclu foarte spatios
Sisteme inteligente avansate pentru o siguranta ridicata si placere la condus
Alimentare de acasa prin Home Energy Station

Ca o premiera mondiala, Honda a livrat anul trecut una din primele sale masini FCX cu propulsie pe baza de celule de combustibil unui utilizator privat din SUA. O privire asupra a ceea ce va insemna productia Honda de autovehicule cu astfel de propulsie ne ofera conceptul FCX, care se mandreste cu un sistem ce furnizeaza mai multa putere dintr-un propulsor mai compact, pe o platforma joasa unica. De asemenea, conceptul FCX dispune de tehnologie care eficientizeaza performanta si imbunatateste experienta la condus.

Vehiculele cu propulsie pe baza de celule de combustibil trebuie sa integreze o serie de echipamente: evacuarea sistemului de celule de combustibil, motorul si rezervorul de hidrogen care au fost integrate in mod traditional prin marirea distantei fata de sol. Eficienta noii platforme Honda V Flow se traduce in crearea celei mai joase masini cu propulsie pe baza de celule de combustibil de pana acum.

Central se afla evacuarea V Flow a celulelor de combustibil, acestea fiind aranjate vertical. Ansamblul este suficient de compact pentru a incapea in tunelul central dar capabil sa produca o putere de 100 kW si sa ofere performanta chiar si la temperaturi sub zero grade anterior aceasta constituia un obstacol in comercializarea masinilor cu propulsie pe baza de celule de combustibil. Secretul unei bune perfromante este managementul apei, iar cel mai nou sistem de esapament Honda foloseste un inovator flux al gazelor vertical, unde oxigenul si hidrogenul se scurg in jos iar apa care se formeaza e eliminata eficient sub efectul gravitatiei. Se obtine o performanta de pornire la temperaturi foarte scazute comparabila cu cea a unui motor pe benzina.

Trenul de rulare dispune de trei motoare eficiente din punct de vedere al energiei, care furnizeaza tractiunea integrala. Motorul frontal de 80 kW este coaxial si are o cutie de viteze cu rapoarte. Fiecare din rotile din spate are un motor de 25 kW subtire ce contribuie la eficientizarea spatiului.

Neted la exterior, futuristic si primitor in interior

Cu un design neted, un profil al cabinei ascutit si arcuri ale rotilor marite, creeaza un aspect dinamic si atractiv. Materialele contrastante, de la plastic transparent la pielea clasica si lemn, si scaunele inclinate sub forma de scoica ajuta la crearea unui spatiu interior cald si primitor. Efectul este intensificat de cateva elemente fascinante, cum ar fi panoul de comanda care pare ca pluteste si podeaua interactiva ce foloseste lumina pentru a indica modificarile de temperatura din interior.

Home Energy Station

In ultimii sapte ani, Honda a facut pasi mari in dezvoltarea tehnologiei de propulsie pe baza de celule de combustibil, dar in acelasi timp a recunoscut ca pentru succesul acestei tehnologii este nevoie de o infrastructura de alimentare adecvata. Ca parte din eforturile sale de creare a unui mediu fara emisii daunatoare, bazat pe hidrogen, Honda este in proces de dezvoltare a statiei de energie de acasa (Home Energy Station) care va genera energie si apa calda pentru casa si hidrogen pentru propulsia autovehiculului.

Sistemul foloseste un reformator care genereaza hidrogen din gaze naturale. Celulele de combustibil vor folosi mai apoi hidrogenul pentru alimentarea casei cu electricitate. Sistemul este configurat sa recupereze caldura produsa in timpul generarii de energie pentru incalzirea apei. Pe langa reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu aproximativ 40%, se asteapta ca Home Energy Station sa reduca costurile totale pentru furnizarea de electricitate in casa, gaze si combustibil pentru masina cu 50%.



Citeste si