Una dintre conditii este si adoptarea unei pozitii mai ferme in relatia cu partenerul japonez Nissan.
La anuntarea schimbarilor de management, Renault a precizat ca "imbunatatirea competitivitatii si dezvoltarea fabricilor din Franta vor fi prioritare".
Accentul pe modelele de dimensiuni mai mari fabricate in Franta intra in contradictie cu cresterea recenta a vanzarilor Renault, sustinuta de dezvoltarea brandului ieftin Dacia.
Un plan pe termen de trei ani prezentat de Ghosn in februarie prevedea dezvoltarea in continuare a Dacia.
"Daca impunerea unui director a fost atat de dificila, acest fapt sugereaza ca vom asista mai degraba la cresterea influentei guvernului", a declarat Erich Hauser, analist la Credit Suisse in Londra.
El a aratat ca statul francez este un actionar relativ mic, cu o influenta disproportionat de mare asupra strategiei grupului, ceea ce trebuie sa reprezinte un motiv de ingrijorare pentru alti actionari.
Tavares, in varsta de 52 de ani, seful operatiunilor Nissan in regiunea America, il va inlocui pe Patrick Pelata, care a demisionat in urma rolului jucat in concedierea a trei directori ai Renault, acuzati pe nedrept de spionaj industrial.
Pentru ca statul sa sprijine numirea lui Taverse, Ghosn, care conduce si Nissan, a acceptat sa se implice mai mult in conducerea grupului francez si sa dezvolte productia in Franta.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: